Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در روزی که گذشت برای لحظاتی تا سقف ۱۷۸۸ دلاری افزایش پیدا کرد که این محدوده بالاترین قیمت فلز زرد در یک ماه اخیر است. دو عامل مهم در روزی که گذشت سبب شد تا طلا به روند صعودی خود در روزهای گذشته ادامه دهد.

افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا و همچنین افزایش نگرانی درباره رکود اقتصادی در جهان جذابیت طلا را به عنوان مقصدی امن برای سرمایه ها افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این دو موضوع البته این موضوع را نباید فراموش کرد که تغییر لحن فدرال رزرو درباره سرعت افزایش نرخ بهره هم این روزها به حامی مهمی برای قیمت طلا بدل شده است.

تغییر لحن و در ادامه تغییر سیاست پولی فدرال رزرو در میان مدت قدرت دلار را کاهش خواهد داد و طلا از این مسیر می تواند افزایش قیمت داشته باشد. طلا که همواره در رکودهای اقتصادی، تنش های ژئوپلیتیکی و نرخ بهره پایین خوب عمل می کند، در حال حاضر اوضاع نسبتا مناسبی پیدا کرده است.

این در حالی بود که قیمت این فلز ارزشمند هفته ها در مسیر نزولی قرار گرفته بود. این افت در حالی اتفاق افتاد که فدرال رزرو برای دو جلسه متوالی نرخ بهره را ۷۵ صدم درصد افزایش داد.

روز سه شنبه همچنین خبر ورود نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان به تایوان سطح ریسک در بازارها را به شدت افزایش داد. با اینکه دولت چین با لحنی شدید پلوسی را از این خبر بر حذر داشته بود اما رییس مجلس آمریکا وارد تایوان شد. این موضوع در حالی که سبب کاهش شاخص های بورس وال استریت شد، سبب شد تا طلا که همواره در شرایط ریسکی صعودی می شود، با افزایش قیمت مواجه شود.

بیشتر بخوانید :

سقوط آزاد قیمت طلا در بازارهای جهانی خرس‌ها جای خود را به گاوها می‌دهند/ روند قیمت طلا صعودی شد

۲۲۰ ۲۵۶

کد خبر 1658063

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز بازار جهانی طلا قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی کرمی فوق تخصص مهندسی ژنتیک در خصوص تأثیرات میکروپلاستیک‌ها در سلامتی انسان، بیان کرد: متأسفانه نتایج تحقیقات بیانگر وجود میکروپلاستیک‌ها در تمام بافت بدن انسان‌ها از جمله خون، کبد، کلیه، ادرار، دستگاه گوارش و از همه دردناک‌تر در جنین است و علاوه بر تأثیر در اختلالات هورمونی وارد یک عرصه بسیار خطرناکی همچون تغییر جنسیت، نازایی و تغییر هورمون‌ها شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین میکروپلاستیک‌ها در بروز سرطان‌ها، سندروم‌های متابولیک و اختلال در حوزه میکروبیوم معده اثرگذارند که تأثیرات جبران ناپذیری بر دستگاه گوارش و اختلال در تمام نواحی بدن دارند.

کرمی گفت: به واسطه استفاده گسترده کشاورزان از پلاستیک این میکروپلاستیک‌ها به چرخه غذایی وارد شده و باید اقدامات مؤثری در این خصوص صورت گیرد که در صورت عدم به‌کارگیری اقدامات لازم نسل آینده با بحران‌های همچون نازایی و انواع سرطان‌ها رو به رو خواهند شد.

وی با اشاره به ظرفیت صدا و سیما در راستای اطلاع رسانی گسترده، بیان کرد: رسانه‌ها به عنوان مرجع فرهنگ سازی و اشاعه خبر توانایی اطلاع رسانی برای تمامی اقشار به خصوص کشاورزان و همگام سازی مردم را جهت کاهش یا حذف پلاستیک را دارند.

کرمی با اشاره به اقدام مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و چند نهاد دولتی و اقتصادی دیگر در خصوص کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تصریح کرد: این حرکت خوب و تأثیرگذار است اما باید ادامه دار باشد و به لحاظ قانونی دارای پشتوانه باشد تا بتوان به هدف کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی نزدیک تر شد.

کد خبر 6094500

دیگر خبرها

  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت