Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی طی نامه‌ای خطاب به دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی خواستار بررسی مجدد مصوبه اخیر این شورا مبنی بر تصویب مجوز صدور ورود دانشجویان خارج به داخل کشور شدند. 

متن این نامه به شرح ذیل است:

احتراما همانگونه که مستحضرید امروز یکی از مهم ترین سرمایه های کشور، دانشگاه ها،جوانان و امیدواری آنهاست و یکی از وظایف اصلی جامعه دانشگاهی حرکت در جهت عدالت و رفع نارسایی هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو تصمیمات جلسه سوم مرداد ماه سال ۱۴۰۱ مبنی بر مجوز ورود دانشجویان خارج از کشور به داخل و حسب دغدغه همیشگی، بر خود لازم دانستیم نکاتی را خدمتتان عرض نماییم .

۱- در حالی که طیف قابل توجهی از دانش آموزان ایرانی علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با امکانات محدود و مشکلات فراوان آموزشی از مسیری به نام کنکور که شاید ایده آل ترین راه  برای سنجش سطح علمی نباشد، گذر می‌کنند؛ تصمیمات اخیر شورای عالی برنامه ریزی مصداق کامل نقض عدالت آموزشی در بدنه وزارت بهداشت می‌باشد. این در حالیست که مقام معظم رهبری در بیانات خود  تاکید بر عدالت آموزشی داشته  و آن را حساس تر از گذشته برشمرده اند.

معتقدیم که دانشگاه می‌بایست بستری مناسب در جهت رشد و شکوفایی دانشجویان با استعداد این سرزمین تلقی گردد و نباید تبدیل به محلی برای طیفی خاص شود.

۲-به نظر می‌رسد این مصوبه سبب تسهیل حضور دانشجویانی در دانشگاه های کشور می‌شود که عمدتا تراز علمی قابل قبولی ندارند. تصاحب صندلی های دانشگاهی نخبگان این کشور، توسط این گروه از دانشجویان خسارات جبران ناپذیری را به نظام سلامت و علوم پزشکی وارد خواهد کرد. به نحوی دیگر این چنین تصمیماتی بازی با سلامت آیندگان است.

۳- در مصاحبه اخیر منتشر شده جنابعالی در خصوص برگزاری آزمون صلاحیت علمی، خاطر نشان می‌کنیم آزمون صلاحیت علمی به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کنکور سراسری که مجرای عمومی ورود دانش آموزان به دانشگاهاست، قرار گیرد. اجرای چنین مصوبه ای به معنای حقیقی دور زدن کنکور سراسری و فرار از ارزیابی است.

در پایان برخود لازم می‌دانیم تا نگرانی های خود به هرگونه تصمیم نادرست در این خصوص را اعلام نماییم و از جنابعالی خواهشمندیم با بررسی همه جوانب، به دور از هرگونه سوگیری به تصمیم مجدد اقدام نمایید.

همچنین اعلام می‌داریم، جنبش دانشجویی انقلابی و مسلمان جهت جلوگیری از بی عدالتی و سرخوردگی خیل عظیم دانش آموزان تا بررسی مجدد تصمیمات اخیر و شفافیت کامل، این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تصمیمات شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مبنی بر صدور مجوز ورود دانشجویان خارج از کشور به داخل از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۲ با آزمون صلاحیت علمی در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مصوبه تشکل های دانشگاهی شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری

مصطفی گل شکن ، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت:  بهداشت و درمان رسالت اول دانشگاه علوم پزشکی است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰۰ نیرو پیمانی دارد گفت: در پرداخت حقوق این دانشگاه از بین ۶۷ دانشگاه رتبه ۱۱ کشور رل دارد.‌

 گل شکن افزود: ۱۶۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد که از این مجموع۴۳ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه آماده افتتاح است و با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.‌ ‌ 

وی با بیان اینکه پروژه عمرانی بهداشت و درمان بسیار است، خاطر نشان کرد: برای ۸۱ پروژه ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به  بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت اشاره و خاطر نشان کرد : این بیمارستان   ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

گل شکن  اظهار داشت: با راه اندازی این بیمارستان ۱۳۰۰ نفر نیرو جدید جذب خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد