Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرک چابهار با بیان اینکه طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۵۴۳ هزار و ۲۱۳ تن کالای اساسی وارد کشور شده است، گفت: در همین بازه زمانی شاهد افزایش ۶۳۹ درصدی وزن و رشد ۹۷ درصدی ارزش کالاهای صادر شده از مبدا گمرک چابهار بودیم. - اخبار اقتصادی -

قربان کریمی مدیر کل گمرک چابهار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد چهار ماهه این گمرک گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال 1401 در مجموع 287 هزار و 145 تن کالا به ارزش 20 میلیون و 95 هزار و 391 دلار از گمرک چابهار صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 639 درصد و از نظر ارزش 97 درصد رشد داشته است.

کریمی در خصوص آمارهای مربوط به واردات کالا از گمرک چابهار گفت: در چهار ماهه ابتدای سال 556 هزار و 623 تن کالا به ارزش 428 میلیون و 424 هزار و 669 دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است که نسبت به سال گذشته 21 درصد رشد وزنی و 72 درصد رشد ارزش داشته است.

وی تاکید کرد: از مجموع 556 هزار و 623 تن واردات انجام شده در این بازه زمانی، 543 هزار و 213 تن مربوط به کالاهای اساسی بوده است. ارزش کالاهای اساسی که در چهار ماهه ابتدایی سال وارد کشور شد نیز بالغ بر 349 میلیون و 290 هزار و 333 دلار بوده است.

ترخیص 1.5 میلیارد دلار دارو و کالای اساسی از مهمترین مرز هوایی کشور/ اجرای تشریفات 20 هزار اظهارنامه گمرکی تا پایان تیرسهم 97 درصدی پتروشیمی از محصولات صادراتی در گمرکات بوشهر/ افزایش 232 درصدی درآمد گمرک بوشهر در 4 ماهه ابتدای 1401

مدیر کل گمرک چابهار با بیان اینکه شاهد رشد وزنی و ارزش کالاهای اساسی وارد به کشور بودیم، گفت: وزن کالاهای اساسی وارده شده به کشور در چهار ماهه ابتدایی سال 1401، از طریق گمرک چابهار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش داشته است. همچنین ارزش کالاهای اساسی وارد شده در این بازه زمانی با رشد 85 درصدی مواجه بوده است.

جدول آمارهای مربوط به صاردرات و واردات انجام شده از مبدا گمرک چابهار به شرح زیر است:

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صادرات گمرک صادرات گمرک چهار ماهه ابتدایی سال کالاهای اساسی ارزش کالاهای چهار ماهه گمرک چابهار اساسی وارد وارد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات

از اول فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان یک میلیارد و 26 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ 2 میلیارد و 383  میلیون دلار و برای خدمات 117 میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی 689 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 96  میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 26 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 462 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 223 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 167 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 138 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 194 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 197، 29، 174، 103 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 199 میلیون دلار ارز نیمایی و 183 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع 2716 کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان