Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرشید ریاحی صبح امروز در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۸۰ واحد مسکونی روستایی فرسوده در سطح استان که پس از ورود آب به این واحدها عملاً امکان بهره‌برداری از آن‌ها به‌عنوان یک سازه مقاوم وجود ندارد، شناسایی شده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یک‌هزار و ۴۷۷ واحد نیازمند تعمیر است که مجدداً قابلیت بهره‌برداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاحی با بیان اینکه ۱۴۷ واحد تجاری به دلیل ورود آب به آن‌ها به تعمیر نیاز دارد، افزود: ۲ هزار و ۹۱۱ واحد مسکونی نیز نیازمند جبران خسارت‌های ناشی از سیل به معیشت و لوازم خانگی است.

وی شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سطح استان را ۵۳ درصد عنوان کرد و افزود: ۵۳ درصد از اماکن روستایی استان با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی یا تسهیلات مقاوم‌سازی مقاوم شده‌اند که همین امر می‌تواند در زمان بروز حادثه تلفات انسانی را به شدت کاهش دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امیدواریم با پیش‌بینی‌های آتی این شاخص را ارتقا دهیم.

ریاحی تصریح کرد: این آمار‌ها بر اساس ارزیابی‌های انجام شده تا پایان روز شنبه بوده و به دلیل بارش‌های پیش رو در سطح استان دچار تغییر خواهد شد.

سه میلیارد تومان به مدارس خسارت وارد شده است

کامران رهی گفت: سیل به ۱۲ باب از مدارس استان در بحث محوطه و حصار آسیب رسانده که ۲ مورد در سودجان، ۳ مورد کوهرنگ، ۵ مورد عشایری و ۲ مورد در شهرستان لردگان بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری افزود: پس از برآورد خسارات مشخص شد ۳ میلیارد تومان به مدارس خسارت وارد شده است.

۱۰۰ کیلومتر جاده در شهرستان کوهرنگ از بین رفت

روح‌الله غلامی نیز گفت: پس از سیل اخیر در استان با واکنش به موقع و در کوتاه‌ترین زمان ممکن جاده‌ها باز شد و مسدودی نداشتیم.

مدیرکل راهداری چهارمحال و بختیاری افزود: فقط در محور لردگان به خوزستان ریزش کوه باعث شد جاده ۴ ساعت مسدود باشد که به سرعت مسیر پاکسازی شد و در بقیه موارد برای حمایت از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و پاکسازی شهر و روستا و راه‌های ارتباطی اقدام شد.

غلامی با بیان اینکه باید در صدور مجوز حاشیه راه‌ها دقت کنیم، خاطرنشان کرد: با کمک نیروهای امدادی اتوبوسی در روستای بیگدلی با ۲۰ مسافر از سیل نجات یافت.

وی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات راهداری دچار فرسودگی شده و باید نسبت به نوسازی اقدام شود، اظهار داشت: خسارات سیل به بخش راه‌ها در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

غلامی در پایان گفت: ۱۰۰ کیلومتر جاده در شهرستان کوهرنگ که در مراحل پایانی ساخت بود به طور کامل از بین رفته باید اصلاح و احیا شود.َ

انتهای پیام/68035

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد مسکن مقاوم سازی راهداری چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین

ایسنا/همدان مدیر بنیاد مسکن شهرستان فامنین از مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در سال گذشته خبر داد و گفت: در شهرستان فامنین ۳۷۹۸ واحد مسکن روستایی نیازمند مقاوم‌سازی است.

روح‌الله وجدی‌فاضل در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۶۹۰۷ واحد مسکن روستایی در این شهرستان وجود دارد، اظهارکرد: از ۶۹۰۷ واحد مسکن روستایی در شهرستان فامنین ۳۱۰۹ واحد مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۶ واحد مسکونی روستایی در فامنین مقاوم‌سازی شده است، شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی این شهرستان را ۴۵ درصد دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۶۵ سند مسکن روستایی در شهرستان فامنین صادر شده و امسال صدور ۱۰۰ سند روستایی هدفگذاری شده است.

فاضل با بیان اینکه شهرستان فامنین دارای ۶۲ روستاست، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته در ۲۴ روستای شهرستان فامنین با ۲۳۰ میلیارد ریال بهسازی صورت گرفته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فامنین ادامه داد: سال گذشته ۱۱ هزار تن آسفالت در ۷۰ هزار مترمربع از روستاهای شهرستان فامنین بکار گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق