Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:17:26 GMT

تولید ماهی سی باس ظرفیت خوبی برای بخش خصوصی کشور است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۲۳۳۷

تولید ماهی سی باس ظرفیت خوبی برای بخش خصوصی کشور است

ایسنا/خوزستان معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید و تکثیر ماهیان سی باس می‌تواند یک ظرفیت بسیار خوبی برای بخش خصوصی کشور ایجاد کند و یکی از معضلات امروز ما این است که بتوانیم این دانش فنی را به بخش خصوصی منتقل کنیم تا از نظر واردات ماهی سی باس خودکفا باشیم.

سید مجتبی خیام نکویی در بازدید از ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندرامام که امروز، ۱۲ مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه امنیت غذایی فعالیت‌هایی را مدنظر داریم که بتوانیم ضریب امنیت غذایی را در کشور افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماهی در سبد خانوار بسیار کم است، افزود: یکی از موارد افزایش ضریب امنیت غذایی، تولید مواد پروتئینی به ویژه ماهی است که به این مساله باید توجه بیشتری کنیم. باید به خودکفایی تولید برسیم و  وابستگی خود را به واردات ماهی کم کنیم چون هم ارز زیادی را به کشور تحمیل می‌کند و همچنین ظرفیت تولید استان را کاهش می‌دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: یکی از اقدامات شایسته‌ای که در ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندرامام و پژوهشکده آبزی‌پروری و مجموعه سازمان و موسسات شیلات استان انجام شده، دستیابی به بیوتکنیک تولید بچه ماهی سی باس آسیایی است که یکی از گونه‌های فراگیر در شرق اقیانوس هند و غرب اقیانوس آرام است.

خیام نکویی تصریح کرد: تولید و تکثیر این ماهیان می‌تواند یک ظرفیت بسیار خوبی برای بخش خصوصی کشور ایجاد کند و یکی از معضلات امروز ما این است که بتوانیم این دانش فنی را به بخش خصوصی منتقل کنیم تا از نظر واردات ماهی سی باس خودکفا باشیم.

وی بیان کرد: امروز شاهد محصول کار پنج ساله‌ای هستیم که همکاران ما در مجموعه ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام انجام دادند.

معاون وزیر کشاورزی گفت: قابلیت تولید مولدهای ماهی سی باس آسیایی و انتقال دانش آن به ۸ شرکت بخش خصوصی وجود دارد تا بتوانند هر یک از آن‌ها سالانه بیش از دو میلیون قطعه بچه ماهی تولید کنند و بتوانیم سالانه بیش از ۱۶میلیون قطعه بچه ماهی تولید کنیم.

خیام نکویی عنوان کرد: اگر تولید خوبی داشته باشند بیش از ۱۰ هزار تن به ظرفیت تولید پروتئین کشور افزوده می‌شود.

معاون وزیر کشاورزی اظهار کرد: بنابراین در این مسیر استان خوزستان ظرفیت بسیار خوبی دارد و می‌تواند فراتر برود و این دانش را به استان‌های دیگر منتقل کند و آن را می‌توان در قالب تولید ماهی در قفس نیز انجام داد.

وی بیان کرد: ویژگی مهمی که این ماهی دارد این است که در آب‌های شور، شیرین و لب شور قابلیت تولید دارد و این ویژگی قابلیت تکثیر این بچه ماهی را بسیار گسترش داده است. در حالی که در تکثیر ماهیان دیگر خیلی از این محدودیت‌ها وجود دارد.

خیام نکویی افزود: ما اینجا به عنوان یک هدیه، به بخش خصوصی اعلام می‌کنیم که حاضر هستیم این دانش را با آن‌ها به اشتراک بگذاریم و این موضوع، یک گام بسیار مهم در تامین امنیت غذایی با استفاده از مواد پروتئینی مانند ماهی است.

معاون وزیر کشاورزی اظهار کرد: این فرصت را برای بخش خصوصی قرار می‌دهیم و این دانش را در اختیار آن‌ها می‌گذاریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان تکثیر ماهیان دریایی شيلات معاون وزیر کشاورزی برای بخش خصوصی امنیت غذایی ماهی سی باس خیام نکویی معاون وزیر بچه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم