Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@13:43:44 GMT

رشد ۹ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های قزوین

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۲۶۶۴

رشد ۹ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های قزوین

ایسنا/قزوین رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: اینکه امسال با رشد ۹ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های استان قزوین روبه‌رو بودیم و با حمایت شرکت پشتیبانی امور دام استان در حوزه تأمین گوشت مرغ و گوشت قرمز در استان با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

رضا افلاطونی روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در نشست تنظیم بازار کالاهای اساسی استان که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تولید مرغ با سایز استاندارد یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی با کاهش هزینه‌های مرغداری‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، تحقیقات زیادی درزمینه  تولید مرغ سایز استاندارد انجام شده و تمام شواهد حاکی از آن است که مرغ با استاندارد یک و نیم تا یک کیلو و ۷۰۰ گرم از حیث اقتصادی توجیه‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، وی اظهار ادامه داد: دغدغه جهاد کشاورزی در حوزه تولید مرغ مادر است چراکه هزینه‌ها در خصوص تولید جوجه افزایش‌یافته و فروش آن با مشکل روبه‌رو است. برای رفع این مشکل، چندین راهکار پیشنهادشده ازجمله خرید تخم نطفه‌دار از سوی دولت، ارائه نهاده‌ها با تسهیلات ویژه و تولید مرغ سایز استاندارد وجود دارد.

افلاطونی بابیان اینکه امسال با رشد ۹ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های استان قزوین روبه‌رو بودیم و در حوزه تأمین گوشت مرغ و همچنین گوشت قرمز در استان مشکلی وجود ندارد عنوان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان قزوین امسال با خرید و ذخیره‌سازی گوشت مرغ و قرمز، درزمینه حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ورود خوبی داشته و تقریباً نیازهای استان را مرتفع کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مرغداران گوشتی استان با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که با اصلاح قیمت، امکان رفع مشکلات آن‌ها وجود دارد.

خرید تضمینی و ذخیره‌سازی ۱۶۲ هزار تن گندم

افلاطونی افزود: در زمینه ذخیره‌سازی گندم نیز با خرید تضمینی ۱۶۲ هزار تن، بیش از ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته عملکرد داشته و در وضعیت خوبی قرار داریم و در ذخیره‌سازی برنج نیز وضعیت استان قزوین خوب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر نانوایی‌های استان و انجام نظارت‌های هوشمند برای پیشگیری و رصد تخلفات موجود در سطح استان اظهار کرد: با انجام نظارت هوشمند و بررسی‌های میدانی، تخلفات نانوایی‌ها شناسایی و موارد ثبت‌شده به تعزیرات ارسال‌شده است.

وی افزود: تراکنش مالی بیش از پنج میلیون تومان و سه میلیون تومانی نانوایی‌ها با توجه به سهمیه آرد اختصاص‌یافته به دلیل امکان نداشتن فروش به این میزان به‌تناسب سهمیه و استفاده نکردن بیش از پنج روز متوالی از کارت‌خوان‌های هوشمند را به تعزیرات اعلام کرده‌ایم تا با این تخلفات در کنار گران‌فروشی نان برخورد شود.

افلاطونی گفت: با اشاره به بررسی سهمیه نان اختصاص‌یافته به نانوایی‌ها و نظارت برای پیشگیری از عرضه خارج از شبکه آرد، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد بیشتر نانوایی‌ها به‌طور متوسط ماهانه تا ۳۵۰ کیسه نان امکان پخت نان را دارند و بیش از این مقدار سهمیه نامتعارف محسوب می‌شود که با فرمانداری‌ها در این زمینه برای بررسی بیشتر و اصلاح سهمیه مکاتبه شده است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي تولید مرغ جهاد کشاورزی استان قزوین مرغداری ها ذخیره سازی نانوایی ها تولید مرغ روبه رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانپور اظهار کرد: در فروردین ماه امسال هشت هزار و۷۶۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغداری تخمگذار استان قزوین تولید شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری این استان تولید شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: درحال حاضر ۷۶ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت نه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استان فعال است.

وی با بیان اینکه بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی تخم مرغ در شهرستان آبیک است یادآور شد: استان قزوین رتبه چهارم تولید تخم مرغ در کشور را دارد.

کد خبر 6098708

دیگر خبرها

  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید