Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@11:53:41 GMT

نامه فیفا درباره حضور زنان در ورزشگاه الزام آور نبود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۲۶۷۵

نامه فیفا درباره حضور زنان در ورزشگاه الزام آور نبود

وزیر ورزش و جوانان گفت: نامه اخیر فیفا درباره حضور زنان در ورزشگاه الزام نداشت، بلکه پیرو پیگیری‌های قبلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حمید سجادی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره الزام فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: در نامه الزامی نبود بلکه پیشنهاده که پیرو پیگیری‌های قبلی است و ما مشکلی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مشهد هم قرار نبود تماشاچی داشته باشیم و شرایط طوری شد که از نظر زیرساخت فراهم نبود اما از جامعه زنان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم در مشهد میزبان زنان در ورزشگاه باشیم.

وزیر ورزش در ادامه درباره پرونده ویلموتس گفت: ما وظیفه نظارتی که در قانون آمده است را دنبال می‌کنیم و در برنامه صف اول از شبکه سراسری خبر درباره پرونده ویلموتس و ابعاد آن را  تشریح کردم. در این داستان بحث پیش پرداخت و بعد از آن ضمانتی که اتفاق افتاد و کمکی که از یکی از شرکت‌ها  در بحث ضمانت از آن شرکت گرفتند، آن شرکت ۲۵ میلیارد تومان به صورت ریالی بابت آن ۲ میلیون یورو که حتی فدراسیون پرداخت کرده مطرح شد اما چون ضمانت آن پرداخت ساختمان فدراسیون بود در نهایت شش دانگ آن فدراسیون  به نام شرکت شده است.

وی ادامه داد:  در مورد سه دانگ از ساختمان پرسپولیس هم همین موضوع اتفاق افتاده است چون ساختمان پرسپولیس هم به نام فدراسیون فوتبال است و به همین خاطر آن ضمانت پیش پرداخت و رای سه میلیارد سیصد یورویی و اخیرا فدراسیون فوتبال اعلام کرد که منتظر دیرکرد ۲ تا ۵ درصدی برای پرداخت هستند و همه اینها عبرتی برای قراردادها و بصیرتی برای آینده است.

وزیر ورزش اظهار داشت: پیگیری لازم در این زمنیه در حال انجام است و در مورد مطالبه‌ای که مردم از ما دارند در حال همفکری هستیم.

سجادی افزود: پیگیر هستیم تا شرایط پرداخت چگونه خواهد بود و نتایج پیگیری‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

وزیر ورزش ادامه داد: ما نمی‌توانیم به این امر بی‌تفاوت باشیم. برخی به من خرده گرفتند که شما نباید به این موضوع می‌پرداختید. برخی از افرادی که ما می‌دانیم در گذشته کجا بودند، چه ردپایی دارند، خودشان هم مدیر بودند و چه عواقبی برجای گذاشتند و مدیر چه باشگاه‌هایی بودند که از آنها اکنون هیچ اسمی نیست. برخی از آنها برای من خط و نشان کشیدند و برای من متن دادند و در فضای مجازی به دلیل اینکه وزیر وظیفه حاکمیتی خود را تشریح کرده است به لرزه افتاده‌اند.

سجادی تصریح کرد: ما اصلا هدفمان نام بردن از کسی نیست. یک عده گفتند آقای سجادی از یک نامزد حمایت می‌کند، خیر. وزارت ورزش اصلا به هیچ عنوان در انتخابات فدراسیون فوتبال اجازه ورود به خود نمی‌دهد اما کمک می‌کند که بهترین انتخابات شکل بگیرد و فدراسیون فوتبال از حالت سرپرستی هرچه زودتر خارج شود.

وی درباره حضور روز گذشته خود در مجلس توضیح داد: دیروز بر بنده در مجلس خرده گرفتند که افرادی که از مسببان همین قرارداد ویلموتس هستند ، اجازه داده‌اید که ثبت‌نام کنند در حالی که ما اجازه جلوگیری از ثبت‌نام نداریم و هرکس شرایطش را داشته باشد می‌تواند ثبت‌نام کند اما من به راحتی دیروز در مجلس مورد خطاب همین موضوع قرار گرفتم و فرصت دفاع هم نداشتم.

سجادی تاکید کرد: البته همچنان هرکس بپرسد من توضیح خواهم داد و دفاع خواهم کرد برای اینکه دیروز من به ناحق متهم به این شدم که از نظر بعد نظارتی کم‌کاری کردیم. ما نمی‌توانیم از ثبت‌نام جلوگیری کنیم، این کار انجام می‌شود و بعد دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و حراست بررسی و نتیجه را اعلام می‌کنند. متاسفانه دیروز مواردی در مجلس مطرح شد که اصلاً مرتبط با سوال بنده نبود و همین مطالب هم عنوان شد. ما پرونده ویلموتس را تا آنجا که وظیفه قانونی ماست تا پایان پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

منبع: دانا

کلیدواژه: حضور زنان در ورزشگاه فدراسیون فوتبال درباره حضور وزیر ورزش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد