Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@18:32:28 GMT

مونسون، روزانه به هرمزگان خسارت می‌زند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۲۸۲۲

مونسون، روزانه به هرمزگان خسارت می‌زند

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: ساکنان شهرستان های حاجی آباد و بشاگرد در شب گذشته شاهد بارش‌های سامانه مونسون بودند.

وی ادامه داد: این بارش‌ها در شمال هرمزگان (حاجی آباد) موجب طغیان رودخانه و ورود سیل ناشی از آن به حریم یک روستای و آسیب به بخش کشاورزی آن شد که کارشناسان جهادکشاورزی درحال بررسی میزان خسارت‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: این بارش‌ها خسارت های فراوانی هم به نخلستان‌های شهرستان حاجی آباد وارد و نخلداران را دچار مشکل کرده است.

حسن‌زاده یادآور شد: میزان خسارت‌های وارده را با توجه به خسارت‌هایی که روزانه توسط سامانه بارشی مونسون اقیانوس هند به این استان در حوزه زیرساخت ها و بخش کشاورزی وارد می‌کند درحال حاضر نمی‌توان بیان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ابراز داشت:‌ پس از پایان بارش‌های این سامانه که به احتمال فراوان ظرف یک تا ۲ روز آینده خواهد بود می‌توان برآورد ریالی خسارت های وارده را اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود:‌ این استان به طور معمول در تابستان ها شاهد بارندگی در مناطق کوهستانی همچون بشاگرد و حاجی آباد است اما امسال وسعت بارش‌ها بیشتر بود.

حسن‌زاده اشاره کرد: اداره‌کل بحران استانداری هرمزگان هشدارهای لازم را از قبل به مدیران اداره‌های دولتی برای انجام اقدام‌های پیشگیرانه در راستای جلوگیری از بروز خسارت‌ها اعلام می‌کند و آن‌ها مسوول اجرای این اقدامات هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم استانداری هرمزگان حسن زاده مونسون محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، صابر علیدادی گفت: باتوجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی خوزستان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان، همه تیم‌های عملیاتی و تجهیزات آبفا از دیروز در حال آماده باش هستند تا درصورت آب گرفتگی، کار تخلیه را با شدت بیشتری انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه پمپ‌های مکنده در مدار فعالیت قرار دارند، افزود: همچنین پمپ‌های اس دی، ماشین آلات رفع انسداد، مکنده‌ها و دیزل ژنراتور‌ها نیز فعال هستند.

خسارت ۸ هزار میلیاردی دفع آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب اهواز

علیدادی ادامه داد: ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب برای کمک به دفع آب‌های سطحی در آماده باش کامل هستند، هر چند ورود روان آب‌ها به شبکه فاضلاب موجب خسارت به شبکه می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان می‌گوید: در بارندگی‌های قبلی، ۸ هزار میلیارد ریال به شبکه فاضلاب، پمپ‌ها و ماشین آلات ما خسارت وارد شد که تاکنون ردیف بودجه‌ای برای این موضوع تعریف نشده است.

علیدادی گفت: همه تلاش خود را برای دفع فاضلاب در اهواز انجام می‌دهیم تا به شهروندان آسیبی وارد نشود.

بر اساس گزارش هواشناسی بیشترین شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شرقی، شمال ِشرقی و شرقی و شمالی خواهد بود، همچنین ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک در حاجی آباد
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان