Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:48:01 GMT

مدیران یک شرکت راه سازی به دادسرای راور احضار شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۲۸۸۵

مدیران یک شرکت راه سازی به دادسرای راور احضار شدند

ایسنا/کرمان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از احضار مدیرعامل و مسئولان یک شرکت راه سازی به دلیل دپوی مصالح و نخاله های راه سازی در بستر یکی از رودخانه های این شهرستان که منجر به مسدود شدن سه دهنه پل شده بود، خبر داد.

مجتبی استوارزاده در حاشیه بازدید پنج ساعته از بستر رودخانه های بالادست روستای هروز و گردنه خراسانی در بخش کوهساران شهرستان راور اظهار کرد: در صورت مسامحه و ترک فعل مسئولین در راستای رفع موانع انتقال آب در مسیر رودخانه و مسیل ها، هیچ عذری از مسئولی پذیرفتنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استوارزاده در ادامه بیان کرد: چنانچه به دلیل سهل انگاری در عدم آزادسازی مسیر رودخانه توسط افراد متخلف، خسارات جانی و مالی به مردم وارد شود، دستگاه قضایی متولیان امر را تحت پیگرد قانونی قرار می دهد.

وی افزود: تصرفات در بستر رودخانه ها و مسیر آنها که جزء اراضی عمومی هستند باید آزاد شوند و با این اقدام هم مسیر رودخانه هموار و بازگشایی می شود و هم در مواقع اضطراری و باران های شدید از وقوع سیل و حوادث ناگوار پیشگیری می شود.

استوارزاده در تشریح اقدامات پیشگیرانه دادستانی راور در مواجهه با سیل اخیر گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان شهرستان و قبل از وقوع سیل و طبق گزارش واصله از اداره امور منابع آب شهرستان راور به دادستانی مبنی بر اینکه بعضی از محدوده های بستر رودخانه ها در مسیر روستای هروز و گردنه خراسانی توسط شرکت های پیمانکاری جاده ساز، مسدود شده اند و با توجه به هشدارهای هواشناسی دائر بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب و طوفان، بررسی موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بلافاصله با همراهی رئیس اداره منابع آب، رئیس اداره راه و شهرسازی، معاون اداره منابع طبیعی و مامورین انتظامی بازدید میدانی  از مسیر رودخانه ها در دستور کار دادستانی قرار گرفت و  دستورات لازم جهت آزادسازی بستر رودخانه ها صادر گردید.

این مقام قضایی بیان کرد: با توجه به وضع موجود و وجود مقادیر زیادی سنگ و خاک که در اثر برش کوه ها جهت آزادسازی و ایجاد جاده به وجود آمد بود و در مسیر رودخانه دپو شده بودند که این امر باعث انسداد مسیر آبراه می شد لذا هر چه سریعتر می بایست این مصالح از رودخانه خارج شوند تا در اثر بارش و جاری شدن سیلاب، با هیچ گونه خسارتی مواجه نشویم که خوشبختانه این اقدامات قبل از وقوع سیل صورت پذیرفت.

دادستان راور در پایان بر ضرورت آمادگی کلیه واحدهای ستادی و شهرستانی و اطلاع رسانی به مردم برای مواجهه صحیح با سیلاب و آب گرفتگی تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان راور ترک فعل سیل بستر رودخانه ها مسیر رودخانه وقوع سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده

به گزارش تابناک، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با  مهر در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روزهای دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور اعلام کرد: برای روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز که تحت تأثیر هشدارهای نارنجی هستند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیرت بحران کشور برای روز سه‌شنبه نیز برای استان‌های شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی را برای استان‌های ذکر شده پیش بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرا دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را به مردم استان‌های درگیر با این سامانه را توصیه نمود.

دیگر خبرها

  • تخریب مدیران شایسته باعث کُند شدن مسیر رشد و ترقی می‌شود
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • عبور از رودخانه با طناب
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان