Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:38:16 GMT

مراسم تشییع شهید اسکندری می‌تواند فارس را بیمه کند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۲۹۱۸

مراسم تشییع شهید اسکندری می‌تواند فارس را بیمه کند

ایسنا/فارس استاندار فارس گفت: ماجرای تشییع شهید اسکندری و مراسم آن می‌تواند بیمه‌ای برای شیراز و فارس باشد و هر چه بیشتر به آن توجه شود آثار بیشتری دارد. 

محمدهادی ایمانیه چهارشنبه ۱۲ مرداد در نشست هماهنگی برای برگزاری مراسم شهید اسکندری در شیراز پیشنهاد داد که قرارگاهی برای مدیریت این مراسم راه‌اندازی شود و گفت: هر سازمان دولتی نیاز است در خدمت این قرارگاه قرار می‌گیرد تا یک مدیریت واحد ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در این مراسم رفت و آمد مردم بسیار مهم است و نباید به زحمت بیفتند، افرود: با توجه به گرمای هوا تامین آب آشامیدنی و آب پاشی بسیار مهم است که شهرداری باید در این زمینه اقدام کند.

استاندار فارس با بیان اینکه این مراسم با توجه به اینکه روز عاشوراست، چهره واقعی شیراز را نشان خواهد داد، افزود: سومین حرم اهل بیت(ع) و وجود ۱۵ هزار شهید فارس و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معنوی شیراز باید در این مراسم دیده ‌شود.

ایمانیه با بیان اینکه با توجه به رفتار امام حسین (ع) در ظهر عاشورا؛ هر کاری می‌کنید باید مراسم تشییع به نماز ظهر عاشورا منجر شود، عنوان کرد: یادمانی برای شهید اسکندری در دارالرحمه شیراز ساخته شود که محفلی برای تجمعات باشد.

او با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) تا پایان تاریخ ماندگار است، گفت: این ماجرای شهید اسکندری و مراسم آن می‌تواند بیمه‌ای برای شیراز و فارس باشد و هر چه بیشتر به آن توجه شود آثار بیشتری دارد. 

علیرضا اسکندری، فرزند شهید اسکندری نیز با بیان اینکه این نحوه شهادت خواست و اراده ایشان بوده که شبیه‌ترین شهادت را به امام حسین (ع) داشته باشند، گفت: خانواده شهید دو خواهش دارند اینکه استقبال از شهید و مراسم تشییع برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که کمترین زحمت را برای مردم داشته باشد.

او با بیان اینکه خانواده و شهید اسکندری راضی نیستند که مردم به زحمت مضاعف بیفتند، افزود: با شهادت ایشان به نوعی تداعی واقعه عاشورا تکرار شد و اکنون نیز دوباره یک فضایی در شهر شیراز تداعی می‌شود.

فرزند شهید اسکندری با بیان اینکه پیکر شهید روز پنجشنبه به تهران و بعد به شیراز منتقل می‌شود، عنوان کرد: درخواست دیگر خانواده شهید این است که مراسم به نوعی باشد تا جامعه اسلامی به ویژه مردم شیراز بتوانند استفاده معنوی حداکثری را از این موضوع داشته باشند و مراسمات و دفن پیکر شهید به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند استفاده معنوی ببرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی عاشورا سومین حرم اهل بیت شیراز سردار شهید اسکندری تشییع شهید اسکندری شهید اسکندری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست

دریافت 12 MB

صدای طوطی ها و شر شر فواره ها سمفونی رایج تمام کاخ موزه های تهران است. از در ارگ که وارد شوید چشمانتان بر روی استخری پر از فواره سر می‌خورد و به ایوانی مرتفع می‌رسد که پارچه هایی بلند مثل گوشواره هایی از جنس الیاف طبیعی از دو طرفش آویزان است و بر روی تخت مرمرین بزرگی سایه افکنده.

می‌گویند فتحعلی شاه با الهام گرفتن از تخت حضرت سلیمان که بر روی دوش دیوان و پریان قرار داشته دستور می‌دهد این تخت را از مرغوبترین سنگ مرمر معادن یزد در اصفهان حجاری و به شکل سکویی دیواره دار بلند در وسط ایوان قرار دهند. تا بر روی آن جلوس کنند و دیوان و پریان از او محافظت کنند.

ایوان تخت مرمر محل برگزاری مراسم بارعام (تشریفات، سلام و سایر مراسم رسمی) و تاجگذاری بوده و پادشاهان قاجار در این مکان به مراسم سلام می نشستند و طبقات مختلف مردم را در مواقع خاص بار عام می دادند. سابقه این رسم چند هزار ساله را می توان در دوره های مختلف تاریخی ایران دید.

از پلکان کنار عمارت که بالا بروید دو ستون مرمری مانند دختران خجالتی در پشت پارچه ها پنهان شده اند که از شگفتی‌های این عمارت هستند. بر اساس روایت‌ها آغا محمد خان قاجار پس از تصرف شیراز و ویران کردن قصر وکیل آن‌ها را به تهران منتقل می‌کند. اما کسی نمیداند این دو ستون یکپارچه ۶ متری با این وزن سنگین چگونه در آن دوران از شیراز به تهران رسیده اند!؟کسی چه می داند!

کد خبر 847607 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد