Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست گردشگری خوراک با عنوان میز تخصصی گرمنوش و سردنوش ها ظهر امروز با حضور مدیرکل گردشگری داخلی و فعالانی از حوزه راهنمایان گردشگری دفتر خدمات مسافرتی و رستوران‌های زنجیره‌ای و کارشناسان خوراک برگزار شد.

در این برنامه محسن رنجبر یکی از اساتید دانشگاه و عضو فدراسیون گردشگری خوراک گفت: مبنای انتقال فرهنگ از یک کشور به یک کشور دیگر پرداختن به موضوع غذا در فرهنگ ما بسیار مهم است همانطور که ابن سینا نیز جمله معروفی دارد که می‌گوید «غذای شما داروی شماست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جشنواره غذاهای سنتی کشور احصا شده است حتی تلاش شده که رستوران‌هایی که در منوی آنها تعداد بیشتری از غذاهای سنتی وجود دارد را شناسایی کنیم.

اولین کارمان این است که بر اساس شاخص‌های علمی و فرهنگی، رستوران‌ها شناسنامه دار شوند. ما می‌توانیم مانند فرانسه که برند مخصوص خود را در حوزه غذا دارند و جشنواره و مسابقه برگزار می‌کنند در ایران چنین مدلی را ایجاد کنیم. باید به این موضوع به صورت تخصصی‌تر نگاه شود.

رنجبر با تاکید بر اینکه ایران در برندسازی در حوزه غذا و خوراک نیاز دارد ادامه داد: اگر بعضی از کشورها مقصد گردشگری هستند شک ندارم که غذا مهمترین مقصد گردشگران است. آنطور که قبلاً هم بررسی شده ۳۵ درصد هزینه‌های گردشگری در حوزه خوراک است. یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد در حوزه گردشگری خوراک توجه به اماکنی مانند رستوران‌ها و در واقع جایی است که افراد در آنجا غذا و نوشیدنی می‌خوردند. همچنین آداب مربوط به پخت و پز نیز بسیار مهم است. نکته‌ای که توجه به آن بسیار اهمیت دارد این است که امنیت غذایی در این باره باید بالا باشد.

در ادامه این نشست تخصصی جبل عاملی از فعالان حوزه گردشگری خوراک گفت: ظروفی که افراد در آن غذا می‌خورند، موسیقی ای که در هنگام سرو غذا پخش می‌شود، لباسی که موقع سرو غذا پوشیده می‌شود جزو جاذبه‌های این حوزه است.

وی گفت: یکی از چالش‌های حوزه خوراک این است که ما هنوز آموزش نهادینه شده‌ای در این باره نداریم. هر کسی به سلیقه خودش آموزش می‌دهد. در کشور ما رستوران‌ها یا تفریحی هستند یا برای سیر شدن مشتری می‌گیرند. گاهی دیده شده در رستورانی که مردم برای سیر شدن می‌روند چیزهای دیگری هم وجود دارد که اصلاً نیازی به بودنشان نیست.

در ادامه مرجان صلاحی محقق خوراک های سنتی و خوراک داروها در این نشست گفت: موضوع اصلی ما این است که افراد از مواد غذایی سالم و گیاهان دارویی سالم استفاده کنند. یکی از مشکلات ما داشتن گیاهان دارویی سالم است که باید برای استفاده از هر نوع غذای سنتی یا دمنوش سنتی از این مواد استاندارد استفاده شود. نمی‌توانیم دمنوشی را ارائه کنیم که مثلاً در آن از گلاب با اسانس استفاده شده. این اتفاق یعنی عملاً ما سم وارد زندگی مردم کرده ایم. بنابراین باید روی تهیه مواد اولیه و تولید مواد غذایی نظارت وجود داشته باشد.

کد خبر 5555077 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن رنجبر گردشگری خوراک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرداری تهران شورای شهر تهران محرم 1401 سیلاب شورای شهر کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی آلودگی هوا قوه قضاییه ماه محرم سازمان نوسازی شهر تهران سازمان بازرسی کل کشور گردشگری خوراک رستوران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است.

حسن محمدی ادیب ۱۱ اردیبهشت در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.  

وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود. 

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • بغزیان در گفت و گو با قدس: اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است که دارایی و موجودی انبار آنها را شفاف می کند
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان