Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@12:47:54 GMT

کلاهبرداری به بهانه مسافر خارجی در راه مانده

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۳۱۲۷

کلاهبرداری به بهانه مسافر خارجی در راه مانده

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تلفنی خبر داد و گفت: اعضای این باند با تماس تلفنی به بهانه در راه ماندن یکی از آشنایان خارجی، اقدام به کلاهبرداری و دریافت وجه می‌کردند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ علی عباسی، اظهار کرد: شاکیان به این پلیس مراجعه کردند و مدعی شدند شخصی با آن‌ها از طریق واتساپ تماس گرفته و ضمن معرفی خود به‌عنوان دوست یکی از خویشاوندان ساکن کشور عراق با درخواست کمک مالی از آنها کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شکات در ادامه اظهارات خود گفتند کلاهبردار اعلام کرده است که خویشاوند عراقی وی وارد کشور شده و جهت استراحت به منزل آن‌ها مراجعه خواهد کرد اما پس از حدود دو ساعت با برقراری تماس مجدد و با حالت اضطراب و تشویش اعلام می‌کند خودرو در مسیر خراب‌شده و نیاز به مبلغ ۲۰ میلیون دارند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا کرمانشاه قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری چهار نفر از اعضای این باند در یکی از استان‌های مرزی شناسایی و پس از تشریفات قضائی اعضای اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با بیان اینکه مجرمان پس از انتقال به پلیس فتا بزه انتسابی را پذیرفتند و اظهار ندامت کردند، تصریح کرد: کاربران در صورتی که با چنین تماس‌هایی از طرف دوست و آشنا یا هر شخصی روبه‌رو شدند، بدون بررسی صحت‌وسقم موضوع از واریز وجه هرچند مبلغ کم خودداری کنند.

سرهنگ عباسی خاطرنشان کرد: شهروندان برای ارتباط و ارسال درخواست‌های خود تنها از راه‌های ارتباطی اعلامی در رسانه‌های معتبر استفاده کنند و هرگونه موارد مشکوک درخصوص جرایم حوزه سایبری را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی به کارشناسان اطلاع دهند.

منبع: رکنا

کد خبر 593569

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حادثه اخبار حوادث وضعیت اخبار حوادث در ایران کلاهبرداری کلاهبرداری اینترنتی باند کلاهبرداری باند جعل و کلاهبرداری کلاهبرداری های اینترنتی کلاهبرداری از شهروندان کلاهبرداری در فضای مجازی ارتکاب جرم کلاهبرداری کلاهبرداری مجرمان سایبری تبلیغات و کلاهبرداری در فضای مجازی افزایش کلاهبرداری اینترنتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت خودرو در پوشش مسافر

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری دو سارق حرفه‌ای خبر داد و گفت: این سارقان در پوشش مسافر اقدام به سرقت خودرو می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت خودرویش توسط دوتن که به عنوان مسافر، سوار خودرو وی شده بودند و پس از طی مسافتی سارقان با تهدید سلاح سرد راننده را در اتوبان پیاده کرده و با خودرو متواری شدند، که شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۷۴ قیامدشت قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های همه‌جانبه و پایش تصاویر شهری هویت یکی از سارقان که جزو متهمان سابقه‌دار سطح حوزه بود شناسایی شد و پس از انجام هماهنگی‌های قضایی ماموران به مخفیگاه وی اعزام شدند و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: پس از انتقال متهم به کلانتری و آغاز تحقیقات هویت، مخفیگاه دو همدست دیگر وی نیز در محدوده قیامدشت شناسایی شد و آن‌ها طی دو عملیات منسجم و جداگانه دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

طرهانی عنوان کرد: متهمان در بازجویی به دو فقره سرقت خودرو و پنج فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان اعتراف کردند و برای بررسی تخصصی متهمان به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

وی گفت: شهروندان هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: فارس

کد خبر 749662

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • تاکسی بدون خط
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم