Web Analytics Made Easy - Statcounter

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند اما مکمل هم هستند و گروه معماری و شرکت ساخت و ساز باید به هر دو مسلط باشد. - اخبار بازار -

طراحی داخلی علم و هنری است که شاید سابقه آن به دوران غارنشینی هم برگردد. در طراحی داخلی تلاش بر این است که طبق اصول معماری، بخش های مختلف داخلی ساختمان مشخص گردد و از طرفی با ذوق و شوق هنری و زیبایی شناسی به تزیین آن پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی بخش ها در طراحی داخلی به هم پیوسته هستند و تأثیر متقابل آنها نسبت به یکدیگر برای رسیدن به طراحی عالی بررسی می گردد. دکوراسیون داخلی یا تزیینات داخلی واژه نزدیک اما متفاوتی است. دکوراسیون داخلی اصول معماری خاصی ندارد و در آن نوع چیدمان، شکل گیری طرح های منظم و دارای هارمونی و همچنین زیبایی شناسی آنها بررسی می گردد. در ادامه بیشتر در خصوص طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی صحبت خواهیم کرد.

اصول طراحی داخلی چیست؟

برای طراحی داخلی ساختمان یکسری مبانی و اصول اولیه وجود دارند که برای رسیدن به طرح نهایی رضایت بخش و حرفه ای دقت و عمل کردن به آنها الزامیست.  طراحی داخلی  پروسه ای است که در حین ساخت و ساز شروع می شود بنابراین لازم است که به دقت کلیه طراحی ها صورت بگیرند.

شرکت طراحی داخلی حرفه ای به تمامی جزئیات با دقت زیاد نگاه می کند و به خوبی از این مسأله آگاه است که هر بخش تأثیر و نقش خاص خود را دارد. زیبایی و هماهنگی نهایی بین المان ها و طرح رضایت بخش نهایی در گرو این است که هر بخشی از طراحی داخلی به درستی انجام شده باشد تا این پازل تکمیل شود.

در ادامه به نکات و اصول طراحی داخلی می پردازیم:

توازن و تعادل:

توازن و تعادل در طراحی داخلی به معنای این است که هر بخش و المان به شکل برابر از لحاظ بصری در فضای داخل به کار گرفته شده باشد. در تعادل از نوع متقارن هدف این است که اشیا مشابه به شکل آینه ای روبروی هم قرار بگیرند. این حالت عموما در طراحی و معماری داخلی به چشم می خورد. تعادل نامتقارن حالتی است که در آن المان های متفاوت که به شکل بصری هم وزن باشند و تقارنی بین المان ها، حالت و مکان قرارگیری به وجود بیاید در طراحی داخلی استفاده می شود. این نوع تقارن را در طراحی داخلی سبک مدرن زیاد می بینیم.

تقارن و توازن شعاعی هم حالتی است که در آن همه المان های دکوراسیون داخلی پیرامون یک نقطه ثقل مرکزی قرار می گیرند. این نوع فرم طراحی داخلی در خانه های کوچک بیشتر است.

نقطه کانونی:

نقطه کانونی در واقع بخشی است که در همان لحظه ورود به یک فضا توجه شما را جلب کند و بیننده را کنجکاو کند و یا به سر ذوق بیاورد. شرکت طراحی داخلی می تواند شومینه، تلویزیون، تی وی وال، مبلمان یا حتی یک تابلو روی دیوار را به عنوان نقطه کانونی طراحی کند.

ریتم:

ریتم در طراحی داخلی به معنای تکرار قانونمند یک الگو و حرکت است که دیدن و شنیدن آن حس خوبی منتقل می کند. در طراحی داخلی، ریتم دیداری معنا دارد و باید بخش های مختلف به گونه ای در کنار هم قرار بگیرند که ریتم داشته باشند و نگاه را ناخودآگاه به سمت خود بکشانند. ریتم می تواند روی رنگی که انتخاب می کنید، وسایلی که می چینید، المان هایی که برای طراحی یک فضا به کار می گیرید و غیره پیاده سازی شود.

مقیاس و نسبت:

مقیاس و نسبت اشیای به کار رفته در طراحی فضای داخلی از اصول و مبانی بسیار مهم هستند. در طراحی داخلی تأکید می کنند اشیایی که استفاده می کنید از نظر شکل و اندازه تناسب کافی داشته باشند. به عنوان مثال وسایل بلند و کوتاه یکجا جمع نشوند. ارتفاع سقف ها و نسبت هر قسمت به بخش دیگر موزون باشد.

رنگ:

نیاز به تأکید و توضیح نیست که رنگ در طراحی داخلی چه تأثیر بسیار زیادی دارد. تم های رنگی براساس شخصیت ساکنین، سلیقه آنها، متراژ و نوع فضا، میزان نورگیری و نحوه قرارگیری المان ها در کنار یکدیگر انتخاب می شوند. بنابراین در طراحی داخلی باید برای انتخاب رنگ حساسیت زیادی خرج کرد.

بنابراین یک شرکت طراح داخلی باید نیازها و نظرات مشتریان خود را به خوبی تحلیل کند، طرح های مختلف را براساس آنها و همچنین میزان بودجه مشخص نماید، در خصوص المان های مختلف طراحی داخلی مشاوره حرفه ای ارائه کند، طرح نهایی با برنامه کامپیوتری تعیین گردد و طبق زمانبندی تخصیص داده شده کار به موقع انجام شود و در کلیه مراحل نظارت در نصب و اجرا داشته باشد.

 

چرا دکوراسیون داخلی بسیار مهم است؟

دکوراسیون داخلی در زیبایی شناسی و جلوه بخشیدن به اشیا و وسایل مختلف در یک ساختمان و نحوه چینش آنها طبق تجربه، ذوق هنری، نیاز مشتریان و نوع طراحی داخلی و معماری نقش بسیار مهمی دارد.  دکوراسیون داخلی  واسط بین معماری و طراحی داخلی به شمار می رود به همین دلیل اهمیت بسیار بالایی دارد.

تمامی کارها و فعالیت هایی که در حوزه دکوراسیون داخلی انجام می شوند به طور کلی و شاخص به نوع سبک دکوراسیون داخلی بستگی دارد. سبک های رایج و بسیار معروف دکوراسیون داخلی شامل سبک مدرن، سبک کلاسیک، سبک مینیمال، سبک مدیترانه ای، سبک روستیک یا روستایی، سبک سنتی یا ایرانی، سبک ساحلی، سبک بوهمین، سبک معاصر یا امروزی، سبک غربی و ده ها مورد دیگر هستند.

وظیفه دکوراتور داخلی این است که براساس نیاز و سلیقه مشتریان و نوع طراحی داخلی انجام شده و همچنین ویژگی های محیطی و اقلیمی بهترین نوع سبک و چیدمان را انتخاب نماید. دقت داشته باشید که دکوراسیون داخلی بعد از اتمام پروژه ساخت و ساز انجام می گیرد بنابراین ارتباط خاصی بین دکوراسیون داخلی و پیمانکاری ساختمان نیست.

 

طراحی داخلی یا دکوراسیون داخلی؟

اگر قصد دارید بخش های خاصی به فضای خود اضافه کرده یا از آن کم کنید و یا سیستم های لوله کشی خاصی را تغییر داده یا کم و زیاد کنید، متخصص طراحی داخلی برای شما مناسب است. اما اگر می خواهید تم و سبک فضای خودتان را عوض کنید و یا صرفا چیدمان منزل را برای تنوع تغییر دهید و یا حتی نسبت به نوع رنگ محیط دلسرد شده اید به متخصص دکوراسیون داخلی نیاز دارید. همچنین اگر در حال ساخت یک بنا هستید و یا می خواهید برخی بخش ها را بازسازی کنید به طراح داخلی نیاز خواهید داشت.

در تمامی موارد می توانید روی خدمات ویژه طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی گروه معماری آد به آدرس اینترنتی  https://aadarch.com  حساب ویژه باز کنید. اگر هنوز شرکت فعال و حرفه ای در این دو زمینه پیدا نکرده اید، شرکت ساختمانی آد می تواند بهترین انتخاب شما باشد. تنها کافیست با متخصصین و معماران این مجموعه صحبت کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایید و در مورد شیوه همکاری مطلع شوید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی طراحی داخلی طراحی داخلی المان ها حرفه ای بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار داشت: امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است. شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره گیری از مکانیزم استمهال، خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده است، به گونه‌ای که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.
وی ادامه داد: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم، زمان آن رسیده که با بهره وری و کارایی بالاتری تولید کنیم.
شیرزاد یادآور شد: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت مان متعهد به خرید مرغ هستیم و با شیبی ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه در ماه رمضان حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین المللی متوقف کرده و تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.
شیرزاد گفت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. حتما باید کریدور‌های صادراتی فعال شود. صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.
وی ادامه داد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

دیگر خبرها

  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری