Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@10:02:10 GMT

مس پروژه فاضلاب رفسنجان را اجرا می کند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۳۲۵۵

مس پروژه فاضلاب رفسنجان را اجرا می کند

جلسه‌ای با حضور رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در منطقه ویژه رفسنجان برگزار شد.

رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) گفت: خیلی از مناطق ویژه تعطیل و غیرفعال هستند و اینکه در این خطه از سرزمین یک‌هزار اشتغال ایجاد شده و واحد‌های تولیدی مستقر هستند، نشان می‌دهد کار جهادی و بزرگی انجام دادید، مجموعه مس هم باید کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ما در منطقه رفسنجان، مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را داریم که مدیران آن همه درگیر بحث بهره‌برداری هستند و شاید کمتر فرصت پیدا می‌کنند که به امر مهم سرمایه‌گذاری بپردازند که ضرورت دارد شما با این مجموعه ارتباط بیشتری بگیرید و بتوانید سرمایه‌گذاری صنعت مس را در منطقه ویژه اقتصادی توسعه دهید.

او از اجرای دو طرح نیروگاه خورشیدی در رفسنجان توسط شرکت مس یاد کرد که یکی از آن‌ها در منطقه ویژه است، گفت: زنجیره توسعه باید کامل شود که یکی از آن‌ها کارخانه آهک است و ما باید آهک پروژه‌های توسعه را تأمین کنیم. کارخانه گندله سازی که بحث روز و اصلی مجتمع شده است و تعمیر ماشین‌آلات معدنی و تعمیر قطعات و واردات مبحث بعدی است که می‌تواند در این منطقه دنبال شود و کارخانه مواد شیمیایی و شوینده  هم کار سرمایه گذاری خوبی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در باره تخصیص آب خلیج فارس به منطقه ویژه رفسنجان هم گفت: توافق اولیه صورت گرفته که آب معدن درآلو از منطقه ویژه تا کبوترخان و از کبوترخان به سمت بردسیر و درآلو منتقل شود که آب منطقه هم در مسیر تأمین خواهد شد.

او گفت: پروژه فاضلاب رفسنجان راهم شرکت مس انجام می‌دهد که پساب شهری را در صنعت مس استفاده کنیم و اگر منطقه مصارفی داشته باشد می‌توانیم به آن تخصیص دهیم.

مدیرعامل شرک تملی صنایع مس ایران گفت: این ظرفیت در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان وجود دارد که قطب اقتصادی استان کرمان شود.

روح‌الله بهرام‌شاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم ضمن اشاره به میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در منطقه ویژه گفت: در حال تقویت زیرساخت‌ها هستیم و در این راستا به حمایت شرکت مس نیاز داریم.

او می‌گوید:در بحث ماشین‌آلات معدنی؛ واردات، مونتاژ، تعمیر و قطعه‌سازی متقاضی زیادی داریم که با توجه به ظرفیتی که در حال ایجاد است، شهرک معدنی در منطقه ایجاد می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با ذکر این مطلب که منطقه ویژه متعلق به مس است و توقع داریم در بحث زیرساخت‌ها و بودجه‌های عمرانی به منطقه کمک کند، گفت: شرکت مس نگاه ویژه و جدی به این مجموعه داشته باشد چراکه منطقه ویژه اقتصادی بهترین و مهم‌ترین نقطه برای صنایع پایین‌دستی مس است.

بهرام‌شاهی در ادامه خواستار تخصیص آب خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت مس ملی ایران منطقه ویژه اقتصادی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان منطقه ویژه سرمایه گذاری شرکت مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • تغییرات نیم‌فصل مس را نجات داد/ شاکله اصلی تیم برای فصل آینده حفظ می‌شود
  • پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر