Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@04:25:46 GMT

قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۳۳۰۷

قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شد

معاون امور مجلس رئیس جمهور از ابلاغ قانون «درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها» خبر داد و گفت: هدف از این قانون ایجاد درآمدهای پایدار و تنظیم گری در زمینه هزینه شهرداری ها و دهیاری ها است.

به گزارش مشرق، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور، از ابلاغ قانون «درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها» خبر داد و گفت: هدف از این قانون ایجاد درآمدهای پایدار و تنظیم گری در زمینه هزینه شهرداری ها و دهیاری ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اهداف اصلی این قانون اظهارداشت: با عنایت به اینکه گسترش جمعیت شهرها و ایجاد  نیازهای جدید در روستاها و توسعه روابط اجتماعی و افزایش محدوده مناطق مذکور، مطالبات و نیازهای روز افزونی را در پی داشته لذا ضروری است، شهرداری ها و دهیاری ها نیز به منظور ارائه خدمات شایسته تر و درآمدهای مشخص تر و پایدارتری برخوردار باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد درآمدهای پایدار و تنظیم گری در زمینه هزینه شهرداری ها و دهیاری ها از طریق روش‌هایی مانند کاهش وابستگی به درآمدهای غیر مستمر از جمله درآمد ساخت و ساز،  تعیین ساز وکار موثر برای کسب عوارض و درآمدهای قانونی، ایجاد وحدت رویه در وضع عوارض توسط شوراهای اسلامی، ساماندهی توزیع عوارض ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و کمک های مالی دولت، لایحه مذکور تدوین گردید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بر اساس این قانون شهرداری ها و دهیاری ها می‌توانند در چارچوب قوانین مقررات، از انواع ابزارهای تامین منابع مالی و روش‌های اجرایی مناسب برای اجرای طرح‌های مصوب شهری و روستایی و طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی با پیش‌بینی تضمین‌های کافی استفاده کنند.

حسینی اظهار داشت: دهیاری ها نیز می‌توانند به عنوان دستگاه اجرایی از اعتبارات تملک دارایی ها استفاده کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت شهرداری تهران سید حسین حسینی قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت هزینه شهرداری ها و دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد