Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:39:05 GMT

ضرورت استفاده از دوربین مدار بسته برای افزایش امنیت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۳۸۱۰

ضرورت استفاده از دوربین مدار بسته برای افزایش امنیت

دوربین مدار بسته یک سیستم تلویزیونی است که در آن سیگنال‌های ضبط شده به صورت عمومی توزیع نمی‌شوند... - اخبار بازار -

دوربین مدار بسته یک سیستم تلویزیونی است که در آن سیگنال‌های ضبط شده به صورت عمومی توزیع نمی‌شوند، بلکه بر آن‌ها نظارت می‌شود. هدف از استفاده از این ابزار، عمدتا نظارت و حفظ امنیت ساختمان‌ها و مراکز مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما نیز علاقه دارید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید، در این مقاله همراه ما باشید.

نحوه عملکرد دوربین مدار بسته

عملکرد دوربین مداربسته به قرارگیری استراتژیک دوربین‌ و مشاهده صحنه­های ضبط شده روی مانیتورها در یک مکان مشخص، متکی است. از آنجایی که دوربین‌ها با مانیتورها یا ضبط‌کننده‌های ویدیو از طریق کابل‌های کواکسیال خصوصی یا پیوندهای ارتباطی بی‌سیم ارتباط برقرار می‌کنند، به آن‌ها مداربسته گفته می‌شود. این نامگذاری نشان می‌دهد که دسترسی به محتوای این دوربین‌ها بر اساس طراحی‌های انجام شده، فقط برای کسانی که اجازه دیدن آن را دارند، ممکن است.

موارد استفاده دوربین مدار بسته

سیستم‌های این نوع دوربین در انواع قدیمی‌تر، از نمایشگرهای سیاه و سفید کوچک، با وضوح پایین و بدون قابلیت تعاملی استفاده می­شده است. اما نمایشگرهای دوربین مداربسته مدرن، مجهز به نمایشگرهای رنگی و با وضوح بالا هستند که علاوه بر ویژگی‌های مثبت دیگر، قابلیت زوم کردن روی یک تصویر یا ردیابی را دارند. دوربین امنیتی به یک ناظر اجازه می‌دهد تا صدای افرادی را که در محدوده بلندگوهای مرتبط با دوربین هستند، ضبط کند.

همچنین برای حفظ امنیت ساختمان، خرید سیستم اعلام حریق نیز اقدام مناسبی است. این سیستم در هنگام وقوع آتش‌سوزی در ساختمان‌ها، به ساکنین و همزمان به سازمان آتش‌نشانی هشدار می‌دهد تا ساختمان به موقع و قبل از بروز حادثه ناگوار تخلیه شود و هم آتش‌نشانی برای اطفای حریق به موقع به محل حادثه برسد. بنابراین خرید سیستم اعلام حریق نیز امری ضروری و حیاتی محسوب می‌شود.

خرید دوربین مداربسته

خرید این نوع دوربین معمولا برای اهداف مختلفی انجام می‌شود، از جمله موارد زیر:

حفظ امنیت محیطی در مناطق و تاسیسات با امنیت متوسط ​​تا بالا.مشاهده رفتار زندانیان در زندان‌ها و بیماران بالقوه خطرناک در مراکز درمانی.نظارت بر ترافیک.نظارت بر مکان‌هایی که برای انسان خطرناک است، به عنوان مثال، محیط‌های صنعتی بسیار پرتوزا یا سمی.امنیت ساختمان و محوطه.به دست آوردن یک مدرک بصری مناسب از فعالیت‌ها در شرایطی که برای حفظ امنیت مناسب یا کنترل‌های دسترسی ضروری است (مثلا در عملیات برش یا مرتب سازی الماس، در بانک‌ها یا فرودگاه ها).

خرید دوربین‌ مدار بسته  به صورت روزافزون در حال افزایش است. هدف از خرید آن نظارت بهتر بر اجرای قانون در همه موارد است، از نظارت بر ترافیک (و تهیه بلیط خودکار) گرفته تا مشاهده مناطق یا محله‌هایی که جرم‌خیز هستند.

کلام آخر

اگر شما هم علاقه به خرید دوربین مداربسته دارید، می‌توانید این دوربین‌ها را از شرکت بیلیون بیت خریداری کنید. این شرکت دوربین‌های بیلیون بیت را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

این شرکت فعالیت خود را در زمینه فروش انواع دوربین مداربسته، خرید سیستم اعلام حریق و دیگر محصولات مشابه از بهار سال 1389 آغاز کرد. بیلیون بیت در طول فعالیت خود نسبت به ارائه انواع سیستم‌های هوشمند کنترل و نظارت الکترونیک فعالیت داشته است. این شرکت تمامی تلاش خود را برای بهبود کیفیت خدماتش انجام می‌دهد و همواره تلاش کرده محصولاتی با بهترین و بالاترین میزان کیفیت به مشتریان خود ارائه دهد.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوربین مدار بسته دوربین مداربسته حفظ امنیت دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیرکل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.
 
دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • نفت در مدار رشد؟
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود