Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان ترکمانه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زکات به غلات اربعه از جمله گندم، جو، خرما و کشمش و به حیوانات ثلاثه از جمله گاو، شتر و گوسفند و طلا و نقره در صورت وجوب شرایط حد نصاب تعلق گرفته که به طور مثال حد نصاب گندم ۸۴۷ کیلو است که پس از کسر هزینه‌ها در دیم یک دهم و در آبی یک بیستم زکات تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان زکات جمع‌آوری شده در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۳۶ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال است که علاوه بر جمع‌آوری زکات اقلام ذکر شده هر ساله زکات فطریه سادات و کفاره هم توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان زکات جمع‌آوری شده در روز عید فطر از جمله زکات عام، سادات و کفارات ۱۰۶ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال بوده است.

ترکمانه گفت: فطریه عام ۱۰۳ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال، فطریه سادات ۹۸۹ میلیون و ۵۵۵ هزار ریال و میزان کفارات جمع‌آوری شده یک میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: زکات جمع آوری شده صرف نیازهای امور محرومین، فقرا و امورات عام المنفعه از جمله ساخت، احداث، مرمت و بازسازی مساجد، مدرسه، خانه عالم، خانه بهداشتی و معابر می‌شود که تاکنون از محل زکات جمع‌آوری شده ۹۶ درصد برای فقرا و چهار درصد برای امورات عام المنفعه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه افزود: جریان سازی زکات در بیان و فرآیند کلی یک واجب و فریضه الهی است و در قرآن کریم ۳۲ بار واژه زکات آمده که ۲۷ بار آن در کنار نماز است و بنا بر روایات حضرات معصومین علیهم السلام شرط قبولی نماز پرداخت زکات ذکر و سفارش تاکید شده است.

ترکمانه بیان کرد: زدودن فقر و محرومیت و حل مشکلات نیازمندان و نیازهای عموم و جلوگیری از شکاف طبقاتی در جامعه اسلامی از جمله جریان سازی زکات در جامعه است.

کد خبر 5555216

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه کمیته امداد امام خمینی ره استان کرمانشاه زکات سیلاب محرم 1401 بوشهر ماه محرم ویروس کرونا کرمانشاه وقوع سیلاب سیل کرمان بارش باران مراسم عزاداری مشهد خراسان رضوی ایلام آمار کرونا زکات جمع آوری شده میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری

ایسنا/قزوین مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: در تعزیرات حکومتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ هزار و ۶۷ پرونده تشکیل شده است.

علیرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آمار عملکرد رسیدگی تعزیرات حکومتی در فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: در تعزیرات حکومتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ در بخش کالا و خدمات ۸۹۷ پرونده با مبلغ جریمه و محکومیت ۳۰ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال، در بخش قاچاق کالا و ارز ۸۸ پرونده با مبلغ جریمه ۱۶ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال و در بخش بهداشت دارو و درمان ۸۲ پرونده  با مبلغ جریمه ۶ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در مجموع در فرودین ۱۴۰۳ هزار و ۶۷ پرونده در تعزیرات حکومتی استان قزوین تشکیل و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را در سامانه ارتباطی ۱۳۵ ثبت یا برای رسیدگی فوری به تعزیرات حکومتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ایران در سید نخست جام جهانی فوتسال
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد