Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:29:26 GMT

فارس من|صدور اسناد مالکیت املاک تسهیل شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۴۰۷۷

فارس من|صدور اسناد مالکیت املاک تسهیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از مخاطبان این خبرگزاری با راه اندازی پویشی در سامانه فارس من این خبرگزاری، خواستار درخواست تسهیل صدور اسناد مالکیت املاک شده‌اند.

این مخاطبان در پویش خود بیان داشته‌اند: «چرا باید انتقال قطعی سند با دردسرهای فراوان و کارهای بروکراسی ادارات همراه باشد که بعد از طولانی شدن روند سند زدن با فوت یکی از طرفین معامله به صورت وکالتی دادگاه و پاسگاه شلوغ و طرفین با صرف هزینه‌های کلان وکیل و دادگستری طرف بتواند حق خودش را مطالبه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری پول جدا می‌خواهد، دارایی هزینه جداگانه طلب می‌کند، هر کدام ساز خودشان را می‌زند. یکی به نفع مردم حاضر نیست کوتاه بیاید. لطفاً با این اوصاف روند نقل و انتقال سند را تسهیل کنید.

انتقاد ما این است که شهرداری مشهد کار نقل و انتقال سند را به دفاتر پیشخوان سپرده است که این دفاتر در ابتدا هزینه‌ای با مبلغ بالا از متقاضیان دریافت می‌کند، ثبت اسنادش هم انواع و اقسام مشکلات سندهای قدیمی را بر دوش مراجعین انداخته و باید مراجعین هر روز در بالا و پایین کردن پله‌های ادارات سرگردان باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس من سازمان ثبت و اسناد اسناد مالکیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی با محوریت صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت، با حضور مدیر و‌مسئول امور اراضی جهادکشاورزی، روسای ادارات ثبت و منابع طبیعی در محل مدیریت جهادکشاورزی برگزار شد.     هوشمند اظهار کرد: در راستای انجام تکلیف سند دارکردن اراضی کشاورزی و صدور اسناد تک برگ مقرر شد نقشه‌های چندین گروه مشاع به صورت هفتگی جهت بررسی و نقطه برداری به اداره ثبت معرفی و از طریق اداره منابع طبیعی، صدور اسناد تک برگ آنها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست گردد.    اعلام نقشه‌های ۵مورد از گروه‌های مشاع به اداره ثبت اسناد به صورت هفتگی توسط جهاد کشاورزی، دعوت از نماینده حاکم شرع در امور اراضی سازمان جهادکشاورزی جهت حضور در جلسه آتی قرار گاه از دیگرمصوبات مهم بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان بود.

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود