Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید پژوهش گفت: سیج سازندگی شهرستان چابهار از سال گذشته تا کنون برای رفع محرومیت در عرصه های مختلف پزشکی، عمرانی، کمک رسانی و غیره بیش از ۳۰میلیارد تومان برای محرومین هزینه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید پژوهش مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان چابهار در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون؛ بیان کرد: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش کمک رسانی به مردم آسیب دیده از کرونا در طول شیوع گسترده این بیماری منحوس بسیج سازندگی سپاه شهرستان چابهار قریب به ۱۹ هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان در بین نیازمندان و آسیب دیدگان این بیماری تهیه و توزیع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمبود زیر ساخت های ورزشی در شهرستان چابهار،خاطرنشان کرد:ساخت زمین چمن مصنوعی برای محرومین یکی دیگر از از برنامه های محرومیت زدایی سپاه در عرصه ورزشی در این منطقه بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان چابهار با بیان اینکه آب دغدغه اصلی محرومین این منطقه بوده است، یادآور شد: توزیع آب در مناطق دور دست به وسیله تانکر، ساخت سکو و مخزن ۱۰ هزار لیتری آب، تجهیز و نصب آب شیرین کن و همچنین  آغاز پروژه لوله کشی به روستای های محروم از جمله اقداماتی بوده که در راستای رفع محرومیت در حوزه دسترسی به آب شرب انجام شده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت های پزشکی شهرستان چابهار توان درمان برخی از بیماری های خاص را ندارد، تصریح کرد: بیماران محرومی که در سطح شهرستان به علت نداشتن توان مالی سال ها با برخی از بیماری ها دست وپنجه نرم می کردند به کمک بسیج سازندگی به بیمارستان های استان های دیگر جهت سیر مراحل درمان انتقال داده شده اند.

پژوهش با اشاره به اینکه توجه به سواد و آموزش محرومین از دیگر دغدغه های سپاه در زمینه محرومیت زدایی است، خاطرنشان کرد: بیش ۱۴میلیارد تومان در خصوص تهیه و توزیع لوازم تحریر برای دانش آموزان و همچنین بازسازی و ساخت مدارس نیز توسط بسیج سازندگی هزینه شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان چابهار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکیدات زیادی درخصوص اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال داشتند، گفت: بسیج سازندگی سپاه شهرستان چابهار با احداث ۴۵ صندوق قرض الحسنه به ۶۰ کارآفرین و توسعه مشاغل خانگی تسهیلاتی به ارزش بیش از ۱ میلیارد تومان اختصاص داده است.

پزوهش با اشاره به فعالیت گسترده گروه های جهادی در سطح منطقه،خاطرنشان کرد: بیش از ۲هزار جهادگر در قالب ۱۷ گروه جهادی در مناطق مختلف شهرستان چابهار جهت محرومیت زدایی تلاش های زیادی کرده اند.

وی بابیان اینکه توجه و دستگیری از محرومین از الویت های اصلی سپاه است، تصریح کرد: بسیج سازندگی شهرستان چابهار از سال گذشته تا کنون برای رفع محرومیت در عرصه های مختلف پزشکی، عمرانی، کمک رسانی و غیره بیش از ۳۰میلیارد تومان برای محرومین هزینه کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رفع محرومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد

خسرو سرایی مدیر کل ترانزیت، لجستیک  سازمان بناد رو دریانوردی با بیان اینکه علاقمندی تاجیکستان برای سرمایه گذاری لجستیکی در بندر چابهار یکی موفقیت‌های سرمایه گذاری بین المللی در ایران رویکرد مهمی محسوب می‌شود  گفت: بندر چابهار باتوجه به موقعیت استراتژیکی که دارد بسیاری از کشور‌ها ازجمله تاجیکستان به دنبال آن است که با ورود و همکاری با این بندر بتواند  در زنجیره ارزش جهانی این بندر  ورود پیدا کند.

وی افزود: کشور ما در واقع پل ترانزیتی هست بین شرق و غرب شمال و جنوب بالعکس و این به آن معنی است که اگر در چهار راهی توقفی صورت گیرد و مقررات دست وپاگیری  به تصویب برسد باعث می‌شود که سایر کشور‌ها از این فرصت سو استفاده کنند چراکه ما در حال حاضر در دنیای رقابت هستیم و بسیاری از کشور‌های همسایه در حال بندرسازی هستند که می‌توانند این فرصت ترانزیت را از ایران بگیرند، اما توجه به موقعیت استراتژیک ایران و بنادر در بین سایر کشور‌ها بسیار حائز اهمیت است.

سرایی افزود: موقعیت منحصر به فرد بندر چابهار و ورود هندوستان برای سرمایه گذاری در این بندر باعث شده که هم کشور افغانستان و هم کشور روسیه برای ورود به این بندر و سرمایه گذاری در آن اقبال نشان دهند.

گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار میان علی‌اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان و شایسته مرادزاده معاون وزیر حمل‌ونقل جمهوری تاجیکستان امضا شد.

این تفاهم‌نامه با هدف توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت چندوجهی بین دو کشور به امضا رسید.هیئت جمهوری تاجیکستان به سرپرستی معاون وزیر حمل‌ونقل این کشور در سفر به تهران پس از ملاقات با مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ترانزیتی بندر چابهار نیز بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز