Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ایت‌الله لطف‌الله دژکام، امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تشییع شهید اسکندری، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین(ع) گفت: بازگشت جنازه بی‌سر شهید اسکندری بزرگوار را را به‌صورت ویژه به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.

وی با تاکید به لزوم حضور حداکثری مردم در مراسم تشییع این شهید بزرگوار برای برگزاری هرچه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم اظهار داشت: احترام امام‌زاده را متولی نگه می دارد، لذا اگر قرار است سرداری مانند شهید اسکندری به شیراز بیاید و این اتفاق را عادی تلقی کنیم کوتاهی کرده‌ایم درست مثل اینکه کاروان امام حسین(ع) به سمت کربلا در حرکت بود و برخی به جای همراهی با امام مشغول عبادت خود بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سینه زن‌ها و هیئتها باید بتوانند برنامه خود را برای شرکت باشکوه در این مراسم تنظیم کنند. این مسئله عادی نیست، ما حواسمان نیست در چه حالی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه همه باید زیر جنازه شهید عرض ادب کنیم و هر‌ کسی که می آید برای خودش است وگرنه شهید به حضور ما نیاز ندارد، گفت: از حرم مطهر تا بنده و همه ارگان ها و افراد در روز عاشورا اگر می خواهیم امام حسینی کار کنیم باید این شهید در اولویت باشد.

او با اشاره به حضور رسانه‌ها و صدا و سیما گفت: باید فضا سازی مربوط به ایام عزا در این شهر و استان و همچنین بحث دعوت همگانی جهت شرکت مردم در مراسم تشییع حفظ شود.

در مورد شهدا کوتاهی و سکوت جایز نیست

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه کسی که در این موارد کوتاهی کند از کاروان امام حسین(ع) عقب می ماند، اظهار داشت: این شهید برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهید شده است، به سوریه رفته است تا حرم حضرت زینب(س) توسط داعشی ها تصرف نشود. بنابرین همه باید مبلغ این مراسم برای هرچه با شکوه‌تر شدن حضور مردم باشیم و هیئت ها هم  باید یک غوغا و محشر راه بیاندازند که سینه زن های امام حسین(ع) آمده اند برای تشییع کسی که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهید شده است.

او با اشاره به اینکه باید حساب خود را با شهدا، ارزش های دینی و انقلاب صاف کنیم، افزود: به نظر بنده جوانان هیئتی ما همه حاضر هستند، شهر آماده است و مدیریت‌ها باید به گونه ای باشد که نهایت شکوه را شاهد باشیم، چراکه  ارزش‌های دینی می تواند در خدمت نظام و انقلاب سامان پیدا کند.

ایت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه اگر از این فرصت حسن استفاده را نکنیم و وظیفه خود را در قبال شهید انجام ندهیم بعد پشیمانی به همراه خواهد داشت، گفت: آنگاه مثل توابین خواهیم بود که وقتی امام حسین (ع) به میدان می رفت وارد صحنه نشدند و بعد متوجه اشتباه خود شدند.

او افزود: خواهش بنده این است تمام مدیریت ها به گونه ای این مسئله را از همین امروز پیگیری کنند که مشخص باشد هرچه تلاش می کنیم در خدمت به شهدا است و اگر قرار است کاری شود باید آرمان و ارزش های شهدا میدان دار شود.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: اهمیت قضیه این است و مطمئن باشید امام زمان(عج) ما را نگاه می‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز نگاهش به شما است تا چه می‌کنید و امید که جواب مناسبی از همه مجموعه ها دیده شود و یک رضایت از امام زمان (عج) برای احترام به کسی که سربازش بود ببینیم و امیدواریم برای آینده شهر تا سال ها بیمه این شهید عزیز شود و همه برکات به برکت این شهید عزیز نازل شود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید اسکندری سردار بی سر محرم تشییع شهید اسکندری شهید اسکندری امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا

ایسنا/ایلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا تاکید کرد و گفت: خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند و خدمت در بنیاد شهید به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

«محمدسبحان حسنی»  امروز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با قدردانی از خدمات مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و آرزوی توفیق برای سرپرست جدید این بنیاد، اظهار کرد: هر مسئولیت یک امانت است و تکالیفی را برای هر مدیر به همراه دارد. خدمت در بنیاد شهید هم علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمتگزاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

وی با بیان اینکه بخش اصلی فلسفه بنیاد شهید و امور ایثارگران، علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و ... به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هر کس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد که ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردوهای دانش‌آموزی، گلزار و یادمان شهدا باشد.

معاون استاندار ایلام گفت: برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا یک کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است.

حسنی با بیان این‌ که خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند، گفت: هدف دشمن، ایجاد فاصله بین فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است که ما وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلاها را برطرف کنیم.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری