Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:24:41 GMT

ساخت سردخانه بر اساس سیکل تبرید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۴۳۳۰

ساخت سردخانه بر اساس سیکل تبرید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای آشنایی با نحوه ساخت سردخانه لازم است سیکل کاری این تجهیز را معرفی نمائیم. مبنای کار سردخانه‌ها بر اساس سیکل تبرید است و آنها از مهمترین تجهیزاتی هستند که منطبق بر سیکل مذکور کار می‌کنند. به طور کلی سردخانه‌ها در دو دسته بالای صفر و زیر صفر ساخته می‌شوند. تفاوت این دو دسته به ظرفیت کمپرسور آنها مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر سردخانه‌های زیر صفر دارای کمپرسور با ظرفیت بالاتر هستند. عمدتاً سردخانه‌های بالای صفر به منظور نگهداری محصولات در بازه دمایی ۲ تا ۱۰ درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نقطه مقابل سردخانه‌های زیر صفر بازه دمایی ۱- تا ۳۲- را پوشش می‌دهند.

هدف از ساخت سردخانه

مواد غذایی، میوه‌ها، سبزی‌ها و داروها از جمله موادی هستند که در صورت عدم نگهداری مناسب سریعاً فاسد می‌گردند. تولید برودت و حفظ آن در فضای سردخانه صنعتی اهدافی هستند که با ساخت این تجهیز در پی آن هستیم. حفظ برودت با رسیدن به دمای مدنظر ما صورت می‌گیرد. تأمین دمای مذکور نیز توسط تجهیزات سردخانه انجام می‌شود.

معرفی اجزای مختلف سردخانه

سردخانه‌ها درست مثل سیکل تبرید دارای چهار جز اصلی هستند؛ کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط یا اکسپنشن ولو و اواپراتور. علاوه بر این چهار جز اصلی، سردخانه دارای تجهیزاتی نظیر ریسیور، اویل سپراتور، فیلتر درایر، ساید گلاس، ترموستات و غیره نیز است. تجهیزات جانبی عمدتاً به سیستم کنترلی سردخانه مربوط است. علاوه بر موارد فوق، درب و قفسه بندی نیز اجزای دیگر سردخانه صنعتی هستند. لازم به ذکر است درب سردخانه بایستی عایق بندی مناسبی داشته باشد تا برودت تولید شده به خوبی حفظ شود.

مراحل ساخت سردخانه

به منظور احداث سردخانه باید محل مناسبی در نظر گرفته شده و زیرساخت‌های لازم نیز فراهم شود. طراحی سردخانه، ساخت سوله و نصب تجهیزات، مراحلی هستند که به منظور احداث سردخانه طی می‌گردند. با تکمیل سردخانه، این تجهیز آماده بهره برداری است.

طراحی سردخانه

اولین گام جهت ساخت سردخانه، طراحی سردخانه است. این طراحی براساس میزان توان تولید تبرید صورت می‌گیرد. نامگذاری سردخانه‌ها نیز بر طبق ظرفیت تولید برودت صورت می‌گیرد. لذا آنها تحت عناوینی نظیر سردخانه ۵ تن، ۱۰ تن و غیره نامیده می‌شوند.

ساخت سوله سردخانه

نخستین گام اجرایی پس از طراحی سردخانه، ساخت سوله آن است. لذا در این راستا فونداسیون سردخانه، دیوارکشی و اجرای سازه فلزی آن انجام می‌گیرد. جنس دیوارهای سردخانه عمدتاً ساندویچ پنل است. به منظور حفظ برودت در سردخانه بایستی ساندویچ پنلی در ساخت سردخانه استفاده شود که به خوبی عایق شده باشد.

نصب تجهیزات و تکمیل ساخت سردخانه

تجهیزات مولد برودت نظیر کمپرسور و کندانسور، سیستم‌های کنترلی، اواپراتور و درب سردخانه در این مرحله نصب می‌شوند. در ادامه نیز قفسه بندی سردخانه انجام می‌گیرد. با نصب تجهیزات، ساخت سردخانه به اتمام می‌رسد و سردخانه آماده بهره برداری می‌گردد.

بهره برداری از سردخانه

با تزریق گاز فریون به سردخانه، برودت توسط این تجهیز تولید می‌گردد. با توجه به زیر صفر یا بالای صفر بودن سردخانه، مواد غذایی و دارویی متناسب درون آن قرار می‌گیرد. دمای سردخانه نیز توسط ترموستات اندازه گیری و پایش می‌شود. میزان گاز نیز توسط ساید گلاس قابل مشاهده و اندازه گیری است. در واقع سیستم کنترلی سردخانه کمک می‌کند تا موانع کارکرد مناسب این تجهیز شناسایی شوند.

عوامل مؤثر در هزینه ساخت سردخانه

ابعاد سردخانه و نوع تجهیزات به کار رفته در آن مهمترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه ساخت سردخانه است. به طور کلی از لحاظ ابعاد، سردخانه در سه نوع بزرگ، متوسط و کوچک ساخته می‌شود. طبیعی است که سردخانه‌های بزرگ‌تر، قیمت بالاتری دارند. در صورتی که تجهیزات از برندهای معتبر خریداری گردند، قیمت ساخت سردخانه نیز بالاتر می‌رود. لذا نوع و برند تجهیزاتی نظیر کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، تابلو برق و سیستم کنترلی از عوامل مهم تعیین قیمت نهایی سردخانه است.

نوع سردخانه و بالای صفر بودن یا زیر صفر بودن آن نیز در قیمت، تأثیر گذار است. عامل مؤثر بعدی در قیمت سردخانه، تک فاز یا سه فاز بودن برق مورد استفاده در سردخانه است. لازم به ذکر است تمامی سردخانه‌های بزرگ سه فاز است. کیفیت ساندویچ پنل ها و درب سردخانه دو عامل مهم دیگر جهت تعیین قیمت سردخانه هستند. دقت و کیفیت نصب نیز پارامتری تعیین کننده در قیمت است که بایستی حتماً مدنظر قرار گیرد. فراموش نکنید هزینه‌های پرداختی جهت خرید برندهای معتبر با عمر طولانی‌تر تجهیز و صرفه جویی در مصرف انرژی به شما باز خواهند گشت.

ابعاد، یکی از عوامل تأثیرگذار بر هزینه ساخت سردخانه است

جهت ساخت سردخانه از شرکت‌های معتبر مشاوره بگیرید

جهت مشاوره ساخت سردخانه از شرکت‌هایی کمک بگیرید که از تجربه کافی برخوردارند و پروژه‌های متعددی را در این زمینه اجرا نموده اند. هنگام ساختن سردخانه خصوصاً سردخانه با ابعاد بزرگ، ممکن است مشکلات زیادی در مسیر ساخت پیش آید. فقط مشاوران با تجربه می‌توانند پاسخگوی این مشکلات باشند. طراحی غلط و اجرای ضعیف سبب خواهد شد تا سردخانه کارایی لازم را نداشته باشد. این عدم کارایی لازم به صورت کاهش عمر سردخانه و خرابی‌های مکرر خود را نشان خواهند داد. یک مشاور با تجربه می‌تواند شما را در طراحی و اجرا یاری دهد و از مشکلات احتمالی پیشگیری نماید.

بازرگانی گرام، شرکتی معتبر در حوزه ساخت انواع سردخانه

یکی از شرکت‌های پیشرو در ساخت سردخانه بازرگانی گرام است. اگر قصد احداث انواع سردخانه را دارید، کارشناسان این شرکت معتبر حتماً به یاری شما خواهند آمد. شرکت مذکور قادر است صفر تا صد روند ساخت انواع مختلف سردخانه را با بهترین کیفیت برایتان انجام دهد. جالب است بدانید احداث سردخانه تنها یکی از فعالیت‌های این کمپانی در حوزه تأسیسات است. واردات گاز فریون کولیب، کمپرسورهای دورین ایتالیا و ساخت انواع چیلر و سیستم تهویه مطبوع از دیگر فعالیت‌های این شرکت است. لازم به ذکر است بازرگانی گرام نمایندگی انحصاری واردات گاز کولیب و کمپرسورهای دورین ایتالیا است.

بازرگانی گرام یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه ساخت سردخانه است

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5555126

منبع: مهر

کلیدواژه: کسب و کار وسایل سرمایشی مواد غذایی بازار تهران قیمت خرده فروشی قیمت مسکن کسب و کار قیمت خودرو قیمت گوشت قیمت مرغ قیمت میوه قیمت ماهی بازار مسکن خرید و فروش مسکن آپارتمان قیمت میوه و تره بار گوشت قرمز ساخت سردخانه طراحی سردخانه سردخانه ها بالای صفر زیر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟

فوتبال ایران در لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ سهمیه و در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا یک سهمیه مستقیم خواهد داشت که قهرمان جام حذفی یکی از این چهار سهمیه را کسب می‌کند.

به گزارش مشرق، مسعود زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای امروز (دوشنبه) به شکل رسمی تعداد سهمیه ایران در رقابت‌های آسیایی را مشخص کرد. بر همین اساس، لیگ برتر ایران در لیگ نخبگان ۱+۲ سهمیه و در سطح دوم باشگاه‌های آسیا یک سهمیه خواهد داشت تا ۳ تیم نخست لیگ برتر و قهرمان جام حذفی این سهمیه‌ها را کسب کنند.

پیش از این قهرمان جام حذفی، یک سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص می‌داد اما حالا با تغییر فرمت رقابت‌های آسیایی، وضعیت سهمیه حاصل از قهرمانی در جام حذفی به ابهام تبدیل شده است.

در همین راستا مشخص شد که قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را کسب می‌کند. به عبارت ساده‌تر، دو سهمیه مستقیم لیگ نخبگان به تیم‌های اول و دوم لیگ برتر، یک سهمیه پلی‌آف به قهرمان جام حذفی و تک سهمیه سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به تیم سوم لیگ برتر خواهد رسید.

البته در صورت کسب سهمیه یکی از تیم‌های حاضر در جام حذفی از طریق لیگ برتر و قهرمانی آن تیم در جام حذفی، سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان به آن تیم می‌رسد تا سهمیه مستقیم سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به تیم چهارم لیگ برتر برسد.

دیگر خبرها

  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • مدرسه قوی با معلم قوی شکل می‌گیرد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند