Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت صدرا از آغاز عملیات ساخت سومین نفتکش افراماکس خبر داد و گفت: چهار قرارداد در یک سال گذشته با مجموعه کشتیرانی منعقد کرده‌ایم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی زارعی، مدیرعامل شرکت صدرا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته نفتکش افرامکس علی رغم وجود تمام مشکلات، تکمیل و راه‌اندازی و پس از انجام موفق تست‌های دریایی آماده و تحویل ونزوئلا شد؛ درحال‌حاضر نیز طرف ونزوئلایی درحال آماده شدن برای انتقال نفتکش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عملیات ساخت سومین نفتکش افرامکس آغاز شده، مهندسی آن پیشرفت بسیار خوبی داشته، اما باتوجه به اعمال تغییراتی که در کشتی سوم به نسبت کشتی دوم داریم باید تغییراتی در مهندسی کشتی ایجاد کنیم و به محض انجام این تغییرات، برآورد می‌شود کمتر از دوسال این کشتی را تحویل دهیم.

وی افزود: شرکت صدرا سال گذشته از نظر مالی و بازاریابی وضعیت خوبی داشت؛ در زمینه ساخت شناور قراردادهای خوبی را با مجموعه کشتیرانی منعقد کردیم که این اعتماد به بخش داخلی جای تشکر دارد.

مدیرعامل شرکت صدرا با بیان اینکه "علی‌رغم همه فشارهایی که روی این سیستم بود که برای عقد قرارداد به مجموعه داخلی اعتماد نشود، اما این اتفاق برای اولین بار افتاد"، گفت: چهار قرارداد در یک سال گذشته با مجموعه کشتیرانی منعقد کردیم و بعد از 53 سال از زمان تاسیس مجموعه صدرا، این اولین باری بود که توانستیم با شرکت کشتیرانی قرارداد منعقد کنیم.

وی ادامه داد: این قرارداد مشمول دو فروند کشتی 3500 تنی و دو فروند کشتی رو-رو در دریای خزر به ارزش 60 میلیون یورو است.

زارعی با بیان اینکه "در حال مذاکره با کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران برای ساخت کشتی در جنوب کشور هستیم"، گفت: ظرفیت‌های موجود صدرا در حوزه دریایی هم در جنوب و هم در شمال کشور برای استفاده از آب‌های سرزمینی و بین‌المللی بسیار بالا بوده که متاسفانه تاکنون به آن بها داده نشده است.

وی افزود: با رویکرد موجود در حوزه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش به آینده امیدوار هستیم؛ با مجموعه شرکت ملی نفتکش مذاکرات خوبی داشتیم؛ همچنین با سازمان بنادر هم در بحث مناقصات پیگیر هستیم.

مدیرعامل شرکت صدرا تصریح کرد: در حوزه نفت و گاز نیز جکت میدان بلال را برنده شدیم که عملیات ساخت آن در حوزه مهندسی در حال انجام بوده و همینطور مناقصه ساخت جکت فاز 11 پارس جنوبی را نیز برنده شدیم و کارهای آن نیز در حال انجام است.

زارعی درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه بروزرسانی تجهیزات، گفت: در این بخش در کارخانه صدرا در جنوب و شمال کشور، به صورت جدی در حال بروزرسانی زیرساخت‌ها هستیم، ظرفیت در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت صدرا در پاسخ به سوالی در خصوص زمین های شرکت صدرا در شمال و جنوب کشور اذعان داشت: تمام اقدامات و هماهنگی‌ها انجام شده و دولت بهانه‌ای برای عدم صدور سند ندارد، تصمیم گیری در وزارت مسکن و شهرسازی و مجموعه شورای عالی مناطق آزاد باید زودتر صورت بگیرد و خواهش ما این است که موضوع در سریع‌ترین زمان ممکن، تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت نفت پارس جنوبی صنعت نفت پارس جنوبی مدیرعامل شرکت صدرا عملیات ساخت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر

دبیر شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس از تجلیل ۵ هزار معلم بازنشسته و شاغل در ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر همزمان با فرارسیدن روز معلم خبر داد. - اخبار استانها -

رضا صفایی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در عسلویه با گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار داشت: در راستای تجلیل از مقام شامخ معلم، با مصوبه کمیته اجرایی شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس، از تمام معلمان بازنشسته و شاغل 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر تجلیل می‌شود.

وی تعداد معلمان بازنشسته و شاغل 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر شامل کنگان، دیر، جم و عسلویه را حدود 5 هزار نفر عنوان کرد.

دبیر شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس با اشاره به نقش معلم در تعلیم و تربیت و همچنین پرورش نسل آینده، تجلیل از آنان را وظیفه همه آحاد جامعه دانست.

وی با قدردانی از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و شرکت‌های پتروشیمی عضو شورای راهبردی، چنین اقدامی را بی‌سابقه و برای نخستین بار عنوان کرد و گفت: البته مدیران عامل عضو شورای راهبردی این اقدامات را در مقابل مقام والا و شامخ معلمان ناچیز دانست و به دنبال توسعه خدمات خود به آنان هستند.

صفایی در پایان تصریح کرد: به ازای هر یک از این عزیزان مبالغی به‌عنوان هدیه روز معلم به حساب آموزش و پرورش واریز شد تا به نحو مطلوب از تمامی معلمان بازنشسته و شاغل در هر 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر تجلیل شایسته شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد