Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@16:42:11 GMT

دلار مجال صعود به طلا را نداد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۴۷۱۳

طلا امروز چهارشنبه پس از اظهارات مقامات فدرال رزرو مبنی بر ادامه افزایش شدید نرخ بهره در کوتاه مدت، سقوط کرد زیرا بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا افزایش یافت. ناطقان: بهای هر اونس طلا امروز چهارشنبه تا ساعت ۷:۵ به وقت شرقی با ۴.۶ درصد افزایش به ۱۷۶۴ دلار و ۸۰ سنت رسید و این پس از روز سه‌شنبه بود که به بالاترین سطح یک ماهه خود یعنی ۱۷۸۷ دلار و ۷۹ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.

دلار پس از افزایش ۰.۸ درصدی یک شبه، ۰.۱ درصد در برابر رقبای خود افزایش یافت و طلای دلاری را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد. بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح چهار ماهه ۲.۵۱۶۰ در روز سه شنبه به ۲.۷۷۴۰ درصد افزایش یافت.

سه نفر از مقامات فدرال رزرو نشان دادند که آنها و همکارانشان برای بالا بردن نرخ بهره ایالات‌متحده به سطحی که به طور قابل‌توجهی فعالیت اقتصادی را مهار کند و بالاترین نرخ تورم از دهه ۱۹۸۰ را کاهش دهد، کاملا متحد هستند.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره ایالات‌متحده جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، گفت که دارایی‌های آن ۰.۳ درصد کاهش یافت و از ۱۰۰۵.۸۷ تن در روز دوشنبه به ۱۰۰۲.۹۷ تن در روز سه شنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۹.۸۱ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۹۱.۳۲ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۶۱ دلار رسید. منبع: ایسنا برچسب ها: دلار ، طلا ، صعود

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دلار طلا صعود درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ین ژاپن بالا رفت

دلار در برابر ین ۲.۴۵ درصد کاهش یافت و به زیر ۱۵۴ ین رسید.

به گزارش ایسنا، در حرکتی جدید، ین ژاپن در برابر دلار آمریکا صعود کرد.

با حرکت اخیر ارز ژاپن، بار دیگر شایعاتی مبنی بر دخالت دولت این کشور به وجود آمد.

همچنین فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره اصلی خود را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد بدون تغییر نگه می‌دارد.

البته روز دوشنبه گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شد که این اتفاق رخ می‌دهد.

دلار در ساعت ۴:۴۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ۲.۴۵ درصد در برابر ین کاهش یافت و به ۱۵۳.۸۸۵۰ رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • ین ژاپن بالا رفت
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید