Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:57:49 GMT

۱۰۰۰ پرونده تخلف واحد صنفی در اردبیل تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۴۷۲۶

۱۰۰۰ پرونده تخلف واحد صنفی در اردبیل تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی آذر عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چهار هزار و ۹۷۰ پرونده تخلف اقتصادی، مورد رسیدگی قرار گرفت، اظهار کرد: یک‌هزار و ۲۷۹ پرونده تخلف واحد صنفی در ۴ ماهه اول سال‌جاری در تعزیرات استان اردبیل تشکیل شد.

وی با بیان اینکه متخلفان در مجموع به پرداخت بیش از ۵۹ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند، افزود: در چهار ماه نخست امسال پنج هزار و ۲۵ فقره پرونده به این اداره کل وارد و بعد از رسیدگی و محکومیت متخلفان به جزای نقدی یاد شده، مبلغ ۱۰۹ میلیارد ریال جریمه وصول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: چهار هزار و ۲۸۳ مورد از پرونده‌های متشکله مربوط به حوزه کالا و خدمات، ۴۱۲ فقره در رابطه با قاچاق کالا و ارز و ۳۳۰ فقره مرتبط با بهداشت و درمان و از اهم پرونده‌های مورد رسیدگی ۷۶ فقره مربوط به احتکار به ارزش ۲۹ میلیارد ریال، ۹۲۶ فقره پرونده گران فروشی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

رحیمی آذر ادامه داد: جهت تشدید بازرسی در حوزه آرد و نان و محصولات لبنی و روغن موتور، با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های ذیصلاح، از زنجیره‌های نانوایی و توزیع‌کنندگان و عمده‌فروشی‌های روغن موتور بازرسی و برخی نانوایی‌های متخلف پلمب و به پرونده تخلف فروشندگان روغن موتور و شرکت‌های تولید محصولات لبنی رسیدگی شد.

وی میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در چهار ماه نخست سال‌جاری را ۶ روز اعلام کرد و گفت: تعزیرات حکومتی، هرگونه تخلف احتمالی را رصد و با متخلفان اقتصادی بخصوص در حوزه کالاهای اساسی و مایحتاج مردم بشدت برخورد می‌کند و سامانه تلفن گویای ۱۳۵ و سایت tazirat۱۳۵ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی است.

کد خبر 5555309

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی تعزیرات اردبیل مهر سیلاب محرم 1401 بوشهر ویروس کرونا ماه محرم کرمانشاه وقوع سیلاب سیل کرمان مراسم عزاداری بارش باران مشهد خراسان رضوی ایلام آمار کرونا میلیارد ریال پرونده تخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه برای گرانفروشی خودرو

نمایندگی فروش خودرو در تعزیرات حکومتی شیراز به دلیل گرانفروشی یک دستگاه خودرو جریمه شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا سالاری گفت: پرونده یک نمایندگی فروش خودرو پیرامون گرانفروشی یک دستگاه خودرو با ارزش تخلف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

سالاری گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل اضافه دریافتی و همچنین هزینه کارشناسی در حق شاکی محکوم کرد.

براساس اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش این تخلف را با ثبت شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت