Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه جهانی غذا در تشریح بحران شدید انسانی در افغانستان اعلام کرد از هر ۱۰ نفر در این کشور ۹ نفر با کمبود غذا مواجه هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برنامه جهانی غذا اعلام کرد بر اساس آمارهای این نهاد از هر 10 نفر در افغانستان 9 نفر با کمبود مواد خوراکی مواجه هستند.

این نهاد کمک‌رسان همچنین می‌افزاید از آغاز سال جاری میلادی تا کنون به بیش از 19 میلیون نفر در افغانستان کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه برنامه جهانی غذا آمده است برای  هر خانواده نیازمند، 100 کیلو آرد، 12.5 کیلو نخود، 9.2 کیلو برنج و یک کیلو نمک برای شش ماه داده می‌شود.

آمار نهادهای امدادرسان نشان می‌دهد که امسال سوء تغذیه جان نزدیک به پنج میلیون کودک و زنان باردار و شیرده را در افغانستان تهدید می‌کند و هم اکنون 3.9 میلیون کودک از سوء تغذیه رنج می‌برند.

سال گذشته، پس از به قدرت رسیدن طالبان، نهادها و کشورهای امدادرسان کمک‌های مالی را به افغانستان متوقف کردند که منجر به بحران انسانی و اقتصادی در این کشور شد.

اخیراً برنامه جهانی غذا گفته است که بیش از 24 میلیون نفر در افغانستان مصونیت غذایی ندارند و بیش از 90 درصد مردم این کشور به کمک‌های غذایی نیازمند هستند.

چین: آمریکا از بحران انسانی افغانستان به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کندنماینده پارلمان اروپا: فراموشی بحران افغانستان بخاطر اروپایی نبودن آن‌هاست؟

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان برنامه جهانی غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • (ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود