Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان و هیأت همراه با حضور در فرمانداری با سید رضا حسینی نژاد فرماندار دیدار و گفتگو کردند.

فرماندار زرند در این دیدار با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری، به عنوان اولویتی زیرساختی، نقش مهمی در کاهش تخریب‌های ناشی از جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب‌ها ایفا می‌کند، می‌گوید: این سازه‌ها اثربخشی خود را به صورت ۱۰۰ درصدی ایفا کرده که اگر این سازه‌ها نبود شاهد خسارات بیشتر در سطح شهرستان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی نژاد آبخیزداری را در کاهش مخاطرات سیل و تقویت سفره‌های زیرزمینی و همچنین کاهش مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه بسیار راهگشا و موثر دانست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان نیز ضمن تحسین اقدامات به موقع ستاد مدیریت بحران زرند در مقابله با سیل اخیر گفت: در بارش اخیر که ناشی از سامانه مونسون بود سیلاب‌های بسیاری در نتیجه فعالیت این سامانه بارشی در سطح شهرستان زرند جاری شد که سازه‌های آبخیزداری به خوبی نقش خود را در کنترل سیلاب نشان دادند.

او با بیان اینکه شهرستان زرند یکی از مناطق مستعد جهت اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌باشد که سطح حوزه آبخیز این شهرستان ۵۵۰ هزار هکتار می‌باشد؛ گفت: تا امروز در سطحی حدود ۲۰۰ هزار هکتار عملیات مربوط به پروژه‌های آبخیزداری انجام شده که حدود ۳۵ درصد حوزه آبخیز کل شهرستان می‌باشد.

رجبی زاده با بیان اینکه در حدود ۹۰ هزار هکتار از این حوزه عملیات اجرایی به شکل‌های مختلف احداث بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و عملیات بیولوژیک انجام شده که بر اساس کل حوزه ۱۶ درصد و بر اساس مطالعات در ۴۵ درصد کار اجرایی انجام شده است اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر ۱۳ میلیون متر مکعب روان آب توسط ۳۰۰ سازه آبخیزداری این حوزه مدیریت شد و بین ۶ تا ۷ میلیون متر مکعب نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی صرفا در همین ۱۶ درصد حوزه اتفاق افتاده است.

او یکی از کار‌های مهم آبخیزداری در شهرستان را بحث حوزه آبخیز شهری زرند دانست و می‌گوید: مطالعات این حوزه با مشارکت و همکاری شرکت فولاد زرند ایرانیان انجام و امروز شاهد اتمام ۲ بند خاکی تراکمی در این منطقه هستیمو علیرغم اینکه هنوز سرریز‌های این بند‌ها احداث نشده اند توانستند بخشی از بارندگی را مهار کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان از آغاز عملیات اجرایی ۳ بند دیگر با مشارکت شرکت فولاد زرند ایرانیان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با اجرای این فعالیت‌ها در این حوزه شهری بخشی از شهر زرند از سیل محفوظ می‌شود و ضمن اینکه رسوب را کنترل و اراضی کشاورزی پایین دست هم بابت نفوذ آب به سفره از این عملیات منتفع خواهند شد

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی مخاطرات سیل سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آنها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جستجو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

کد خبر 6090456

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران