Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر سیدجعفر حسین  روز چهارشنبه که به همراه هیئتی برای بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در این موسسه حضور یافته بود، در حاشیه این بازدید افزود: موسسه رازی نه تنها قادر به تولید واکسن های انسانی است بلکه واکسن های دام و طیور نیز تولید می کند و مرجعی مناسب برای رسیدگی به بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به امکانات موجود و توان تولید واکسن های پیشرفته تر در آینده در موسسه رازی، این مجموعه نه فقط از موسسات ایرانی بلکه می تواند از موسسات خارج از جمهوری اسلامی ایران نیز پشتیبانی کند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، با بیان این که این موضوع برای منطقه ما بسیار مفید است، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای خارجی در منطقه مدیترانه شرقی، با شرایط اضطراری پیچیده زیادی مواجه هستند و علم و ظرفیت تولید واکسن های مورد نیاز خودشان را ندارند و نمی تواند در این زمینه به فعالیت های تحقیق و توسعه ای بپردازند، بنابراین موسسه رازی می تواند برای منطقه بسیار مفید باشد.

 حسین، با بیان این که تحت تاثیر گستردگی فعالیت های موسسه رازی قرار گرفته است، تصریح کرد: نکته مهم برای سازمان بهداشت جهانی  WHO، گسترش همکاری ها با موسسه رازی است تا این مجموعه را به وزارت بهداشت نزدیک کنیم و ظرفیت اصلی موسسه در چارچوب تلاش های ملی برای نهاد بین المللی سازمان جهانی بهداشت، خارج از ایران قابل مشاهده باشد.

وی با بیان این که تلاش می کنیم همکاری بهتری با موسسه رازی داشته باشیم تا بخشی از نیازها را با توجه به موضوعات نشست دوجانبه که به صراحت بیان شد، برآورده کنیم، ادامه داد: همچنین توافق شده جلساتی منظم تر بین دو طرف برگزار شود و وزارت بهداشت را بیشتر به تصمیم گیری در حوزه فعالیت های موسسه رازی نزدیک کنیم.

این هیات  در پایان نشست، از موزه دائمی روابط عمومی و بخش جانوران سمی موسسه رازی دیدن کردند.

تیمی از مسوولان و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با هدف گسترش همکاری ها و بررسی توانمندی های این موسسه در زمینه تولید واکسن فلج اطفال با هیات رئیسه و مدیران موسسه رازی گفت و گو و از بخش های مختلف آن دیدن کردند.

موسسه رازی در کرج مستقر است

برچسب‌ها موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج سازمان جهانی بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج سازمان جهانی بهداشت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج سازمان جهانی بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند