Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رامین صادقی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه، گفت: از این تعداد برای ۳۱ واحد صنفی پرونده تخلف به ارزش چهار میلیارد و ۱۲۸ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۶۵۱ ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با هدف اشتغال آفرینی و ریشه‌کن کردن قاچاق در کلیه سطوح، جلسات کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه بصورت مستمر تشکیل می شود و مصوبات آن نیز لازم الاجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی اظهار کرد: به هنگام مراجعه بازرسین به واحدهای تولیدی اعم از عمده‌فروشی و خرده‌فروشی چنانچه هر واحدی با توجه به رسته فعالیتی خود در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام نکرده باشد، مجوز فعالیت آن واحد تعلیق خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: اجرای طرح شناسه کالا (که نشان‌دهنده مشخصات، مختصات و محل تولید کالا است) و طرح کد رهگیری کالا (که مشخص‌کننده کالای قاچاق از غیرقاچاق است) در مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی بسیار موثر است.

صادقی اضافه کرد: مبارزه، برخورد و جمع آوری کالای قاچاق و تقلبی از سطح بازار و عرصه باید به صورت کارشناسی انجام گیرد تا به صورت محسوس شاهد اثرات مثبت اجرای این طرح در جامعه باشیم.

وی با اشاره به حضور موثر و فعال مجموعه سازمان صمت و اتاق اصناف در بازار ادامه داد: تاکنون با استفاده از ظرفیت تمامی نیروی‌های این سازمان در کنار اتاق اصناف ضمن همکاری خوب اداره‌کل تعزیرات حکومتی، اقدامات مثبتی در زمینه شناسایی تخلف‌ها و ایجاد و ارتقای امنیت اقتصادی انجام شده است.

او گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی صنوف می‌توانند از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ اداره مشارکت‌های مردمی سازمان صمت در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه موضوع را گزارش کنند تا از سوی بازرسان مورد بررسی قرار گیرد.

در حال حاضر ۵۰ هزار واحد صنفی در قالب ۱۱۶ اتحادیه صنفی و ۶ اتاق اصناف در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند. 

برچسب‌ها بازار محصولات استان اردبیل اقتصادی اصناف صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار محصولات استان اردبیل اقتصادی بازار محصولات استان اردبیل اقتصادی اصناف صمت استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: در گشت مشترک مدیریت بازرسی اصناف با حضور دیگر دستگاه‌های نظارتی، طی دو روز گذشته، ۲ واحد صنفی آرایشگاه زنانه در محدوده خیابان سجاد مشهد پلمب شد که عمده تخلفات این واحدها گرانفروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳، تعداد ۲۲ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۲ میلیارد ریال برای این صنف تشکیل شده و ۷ واحد نیز پلمب شده است.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی