Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@15:31:05 GMT

اروپا واردات گازوئیل روسی را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۵۱۳۲

اروپا واردات گازوئیل روسی را افزایش داد

تارنمای بیزنس اینسایدر در گزارشی که حکایت از ضعف و عقب نشینی اروپا در مقابل روسیه دارد، نوشت: درحالی که اتحادیه اروپا مدعی تلاش برای کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه است، آمارها نشان می دهد واردات گازوئیل روسی از سوی کشورهای اروپایی افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، تارنمای بیزنس اینسایدر نوشت: واردات گازوئیل اروپا از روسیه ماه گذشته و همزمان با تلاش این قاره برای رها شدن از عرضه سوخت مسکو در  واکنش به جنگ اوکراین، ۱۳ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت رصد کالاهای انرژی موسوم به «ورتکسا/Vortexa» در گزارشی اعلام کرد: گازوئیلی که از روسیه به اروپا ارسال می شود، نزدیک به ۲۰۰ هزار بشکه در روز از گازوئیلی که از منابع غیر روسی وارد می شود بیشتر است.

در مجموع، واردات گازوئیل روسیه در اروپا از ماه ژوئیه سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون  ۲۳ درصد افزایش یافته است.

بیزنس اینسایدر اذعان کرد «افزایش اشتهای اروپا برای گازوئیل روسیه، بر پیچیدگی توقف جریان انرژی مسکو همزمان با جنگ اوکراین، تاکید دارد.

اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری متعهد شد تا ۹۰ درصد از واردات نفت خام از  روسیه  را تا پایان سال  ۲۰۲۲ کاهش دهد، اما از آن زمان تاکنون با قیمت های سرسام آور و محدودیت های دستیابی به منابع جایگزین، دست و پنجه نرم می کند».

دیوید ولش، اقتصاددان ارشد شرکت ورتکسا، گفت: به دلیل افزایش قیمت گازوئیل و فشار بر پالایشگاه ها برای همگام شدن با تقاضا، به نظر می رسد این که اروپایی ها بتوانند ممنوعیت واردات گازوئیل اعلام شده از روسیه را به طور کامل اجرا کنند، زیر سوال است.

گازوئیل اروپا از تبدیل نفت خام به سوخت در پالایشگاه های اروپایی تامین می شود. این قاره به دلیل کاهش ظرفیت پالایشگاه ها در اوج همه‌گیری کووید-۱۹، مجبور است سرعت تولید خود را حفظ کند. اروپا همزمان در حال رقابت برای تقویت ذخایر انرژی خود پیش از زمستان و همزمان با  نگرانی‌ها درباره توقف کامل تامین انرژی از سوی روسیه است.

این رسانه افزود: دولت های اروپایی تلاش ها برای محدود کردن تجارت نفت روسیه را با به تاخیر انداختن طرحی که مسکو را از بازار مهم بیمه دریایی «لویدز» لندن محروم می کند، کاهش داده اند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی روسیه واردات گاز گازوئیل واردات گازوئیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟

ایران و روسیه با همکاری یکدیگر در جستجوی روش‌های جدید برای تسویه حساب‌های تجاری هستند.

به گزارش ایسنا، یکی از راهکارهای پیشنهادی، استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و دارایی‌های مالی دیجیتال است که محسن رحیمی، وابسته بازرگانی سفارت ایران در مصاحبه با رسانه‌های روسی به آن اشاره کرد.

رحیمی تاکید کرد: استفاده از روبل‌ دیجیتال و ریال‌ دیجیتال می‌تواند فرآیندهای تجاری بین دو کشور را ساده‌تر و به کاهش تاثیر تحریم‌های موجود کمک کند.

او در اواخر ماه آوریل از برنامه‌های ایران برای راه‌اندازی پروژه آزمایشی با هدف پذیرش کارت‌های پرداخت میر روسی خبر داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت