Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شفق نیوز، العامری روز چهارشنبه در دفتر خود در بغداد مصطفی الکاظمی را به حضور پذیرفت و دو طرف درباره راه های برون رفت از بحران کنونی عراق رایزنی کردند.

در این نشست، تحولات اخیر عراق مورد بررسی قرار گرفت و شیوه های ممکن برای دستیابی به راه حلی که همه طرف ها را راضی کند، بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی العامری رئیس ائتلاف فتح پیش از این در پیامی خواستار خویشتنداری و تدبیری برای برون رفت از بحران از طریق گفت وگوی سیاسی شده بود.

به دنبال آن، نخست وزیر عراق نیز خواستار گفت و گوی طرف های سیاسی برای حل اختلافات شد.

درپی معرفی "محمد شیاع السودانی" به عنوان نامزد نخست وزیری از سوی چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه، طرفداران مقتدی صدر بدون مانعی به پارلمان عراق در منطقه سبز در مرکز بغداد وارد شده و آن را به تصرف خود در آورده و تحصن کردند.

تحصن صدریها در پارلمان باعث شد تا سایر جریان های سیاسی و مسئولان این کشور طی روزهای اخیر موضعگیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط عراق خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگو شده و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کنند. آنها همچنین از مقتدا صدر رهبر جریان صدر خواستند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت و گو شود.

اما در مقابل جریان صدر با انجام گفت وگو مخالفت کرده و مقتدا صدر رهبر این جریان شامگاه یکشنبه در بیانیه ای از آنچه آن را "انقلاب اصلاحات و آزادسازی منطقه سبز بغداد در اولین مرحله" خواند، سخن گفت و این امر را به گفته خود "فرصتی بزرگ برای تغییر ریشه ای در نظام سیاسی، قانون اساسی و انتخابات" دانست.

چارچوب هماهنگی شیعی هم در بیانیه ای اظهارنظر برخی طرف ها را «دعوت به کودتا علیه ملت و مشروعیت قانون اساسی» دانست که "در سال‌های گذشته با حمایت مردم، مراجع و پشتیبانی بین المللی حاصل شده و ملت با اکثریت مطلق به آن رای داده است. "

 این درحالی است که یک منبع آگاه در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم عراق از نشست عصر امروز سران چارچوب هماهنگی شیعی در خانه همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برای بحث درباره تحولات سیاسی کنونی این کشور خبر داد.

بغداد الیوم همچنین به نقل از یک منبع در چارچوب هماهنگی شیعی بدون ذکر نام نوشت که این چارچوب العامری را مامور گفت وگو با جریان صدر کرده و این گفت وگو ممکن است طی دو روز آینده آغاز شود.

برچسب‌ها هادی العامری مقتدی صدر عراق مصطفی الکاظمی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هادی العامری مقتدی صدر عراق هادی العامری مقتدی صدر عراق مصطفی الکاظمی بغداد چارچوب هماهنگی شیعی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد

داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از هواشناسی خوزستان ارائه شده است، جریان همرفتی و طوفان ناگهانی در شهر نجف عراق رخ داده است، بنابراین منشأ گرد و غبار امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در خوزستان از سوی کشور عراق است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، جریان باد از سوی جنوب استان خوزستان در اواسط امروز رخ خواهد داد و پس از وقوع این جریان، شاهد بهبود شرایط گرد و غبار در اهواز و دیگر شهرهای درگیر خواهیم بود.

دبیرکارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به غیرحضوری شدن نوبت صبح مدارس در چند شهر استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه هواشناسی هنوز گزارش متقنی مبنی بر تداوم این شرایط نداده است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتما غیرحضوری شدن مدارس در نوبت بعد از ظهر را زودتر اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص اعلام دیرهنگام غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دو ساعت تاخیر آغاز کار ادارات و اطلاع‌رسانی این موضوع بعد از ساعت ۷ صبح، بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط ناگهانی رخ داد، انجام پیش‌بینی‌ها بسیار سخت بود. دیشب تا پاسی از شب در حال هماهنگی بودیم و تصمیم‌گیری برای غیرحضوری شدن مدارس در نوبت صبح یا بعد از ظهر، تا صبح طول کشید و در نهایت صبح اعلام شد.

میرشکار گفت: سعی می‌شود با هماهنگی، این ایراد را برطرف کنیم و از این به بعد با هماهنگی بیشتر، نتیجه تصمیم‌گیری‌ها به موقع اعلام شود تا چنین شرایطی رخ ندهد.

دیگر خبرها

  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان