Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر شایسته شمی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تغذیه با شیر مادر یکی از نمونه‌های اصلی ارتباطات عمیق بین سلامت انسان و اکوسیستم طبیعت است.

وی افزود: از نظر علمی بهترین شیر برای هر نوزاد شیر مادر خودش است. شیر مادرانی که نوزاد نارس دارند غنی تر و پر انرژی تر از شیرمادرانی است که نوزاد رسیده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: روزهای اول برای تغذیه نوزاد بسیار کلیدی بوده و بیشتر موارد مادران نوزادان نارس و نوزادان بیمار به لحاظ شرایط بحرانی و مشکلات متعددی که خود مادران دارند ممکن است تا روزها امکان تغذیه نوزادان را با شیر خود نداشته باشند.

شمی پور گفت: متاسفانه مصرف شیر خشک نوزادان را با بروز عوارض متعدد و افزایش مرگ و میر روبه رو می‌کند، لذا امروزه برای بسیاری از نوزادان نارس که هنوز شیر مادر خودشان آماده نیست از شیر مادر اهدایی پاستوریزه شده استفاده می‌کنند که آماده سازی و پاستوریزاسیون شیر مادر در بانک شیر انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه اهدای شیر می‌تواند امیدی تازه بر کالبد نوزادان نارس و مادر شیرده باشد، افزود: امسال که هفته جهانی حمایت از شیر مادر مصادف با ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفایش بوده، فرصت مناسبی است که مادران دارای فرزند شیرخوار زیر یکسال با مراجعه به نزدیکترین پایگاه و مرکز بهداشت محل سکونت در این امر خداپسندانه شرکت کرده و با اهدای شیر خود در حفظ و سلامت نوزادان نارسی که در بخش های NICU بستری هستند، مشارکت کنند.

اول آگوست روز جهانی شیر مادر است و دهم(اول اگوست) تا ۱۶ مرداد به نام هفته ملی شیر مادر نام گذاری شده است.

"قدمی به جلو برای تغذیه شیرخوار با شیرمادر؛ آموزش و حمایت" شعار امسال هفته ملی شیر مادر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر خوزستان اهواز بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان ویروس کرونا خوزستان اهواز بهداشت و سلامت نوزادان نارس شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست

خیریه همت رضاشهر با ارسال نامه ای به عصر ایران، خواستار کمک فوری به این دو مادر بیمار شده است.


 مورد اول خانمی است ۴۷ ساله بی سرپرست دارای سه فرزند و مستأجر که ایشان از چند وقت پیش دچار تنگی نفس. دردهای عضلانی. سردرد های شدید و بی خوابی شده بود که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش های مختلف تشخیص تومور مغزی بدخیم داده شده و بدلیل اینکه دیر مراجعه کرده باید چند دوره درمان را پشت سر بگذارد که هزینه هر دوره سه هفته ای بالغ بر دوازده میلیون تومان است ضمن اینکه هزینه های سایر خدمات پزشکی جداست و به هیچ وجه توان پرداخت ندارد .


مورد دوم خانمی است ۴۰ ساله بی سرپرست دارای دو فرزند و مستأجر که از چندی پیش در سینه چپش متوجه غده ای شده بود که خیلی بزرگ شده و با مراجعه به پزشک و نمونه برداری تشخیص سرطان سینه دادند که بلافاصله دستور عمل دادند و بطور کامل سینه را برداشته شده که برای هزینه های عمل مانده است چکار کند ضمن اینکه باید شانزده جلسه شيمي درمانی شود. شرایط واقعا بدی دارد و شدیدا نیاز به حمایت دارد.


از آنجا که این دو عزیز مادر برای درمان خود با مشکل جدی روبرو هستند از شما مردم عزیز ونیک اندیش استدعای عاجل داریم یاری گر این عزیزان باشید تا انشاءالله بتوانیم بخشی از مشکلات این دو خانواده را برطرف سازیم.
 

قبلا از همکاری و مساعدتی که دراین باره مبذول خواهید فرمود کمال تشکر و سپاسگزاری را می نماید.


شماره کارت خیریه 

6104 3377 3357 3958 
شماره حساب خیریه 
204 218 7340 
شماره شبای خیریه 
IR930120000000002042187340

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان