Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان این که تحت تاثیر گستردگی فعالیت های این موسسه قرار گرفته است، گفت: با توجه به شرایط پیچیده اضطراری بسیاری از کشورهای مدیترانه شرقی، موسسه رازی برای این منطقه بسیار مفید است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدجعفر حسین نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران که به همراه هیئتی برای بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در این موسسه حضور یافته بود، در حاشیه این بازدید گفت: موسسه رازی نه تنها قادر به تولید واکسن های انسانی است بلکه واکسن های دام و طیور نیز تولید می کند و مرجعی مناسب برای رسیدگی به بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود و توان تولید واکسن های پیشرفته تر در آینده در موسسه رازی، این مجموعه نه فقط از موسسات ایرانی بلکه می تواند از موسسات خارج از جمهوری اسلامی ایران نیز پشتیبانی کند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، با بیان این که این موضوع برای منطقه ما بسیار مفید است، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای خارجی در منطقه مدیترانه شرقی، با شرایط اضطراری پیچیده زیادی مواجه هستند و علم و ظرفیت تولید واکسن های مورد نیاز خودشان را ندارند و نمی تواند در این زمینه به فعالیت های تحقیق و توسعه ای بپردازند، بنابراین موسسه رازی می تواند برای منطقه بسیار مفید باشد.

سید حسین، با بیان این که تحت تاثیر گستردگی فعالیت های موسسه رازی قرار گرفته است، تصریح کرد. نکته مهم برای WHO، گسترش همکاری ها با موسسه رازی است تا این مجموعه را به وزارت بهداشت نزدیک کنیم و ظرفیت اصلی موسسه در چارچوب تلاش های ملی برای نهاد بین المللی سازمان جهانی بهداشت، خارج از ایران قابل مشاهده باشد.

وی با بیان این که تلاش می کنیم همکاری بهتری با موسسه رازی داشته باشیم تا بخشی از نیازها را با توجه به موضوعات نشست دوجانبه که به صراحت بیان شد، برآورده کنیم، ادامه داد: همچنین توافق شده جلساتی منظم تر بین دو طرف برگزار شود و وزارت بهداشت را بیشتر به تصمیم گیری در حوزه فعالیت های موسسه رازی نزدیک کنیم.

این هیئت در پایان نشست، از موزه دائمی روابط عمومی و بخش جانوران سمی موسسه رازی دیدن کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رازی موسسه رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هادی توانا شنبه ۸ اردیبهشت در حاشیه غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه استان خراسان رضوی یک روز پرکار را رقم زد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

وی تاکید کرد: ترافیک حضور هیات‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی استان خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

توانا یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان