Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت دفاع منطقه خودخوانده آرتساخ در قره‌باغ چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی نقض فاحش آتش‌بس، هفت نفر از نیروهای ارتش آرتساخ زخمی شده‌اند.

 به گزارش خبرگزاری «آرکا» در این بیانیه ادعایی آمده است که نیروهای جمهوری آذربایجان از ساعت ۹:۰۰، چهارشنبه به وقت محلی  از خمپاره و هواپیماهای بدون سرنشین برای گلوله باران مواضع ارتش خودخوانده آرتساخ استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آرتساخ گفتند که آنها به طور مشترک با نیروهای حافظ صلح روسیه برای تثبیت وضعیت اقداماتی را انجام می‌دهند.

به گفته وزارت دفاع قره باغ، در اول اوت، نیروهای آذربایجانی تلاش کردند از خط تماس در بخش های شمال و شمال غرب در قره باغ کوهستانی عبور کنند، اما این تلاش ها خنثی شد.

این در حالی است که همزمان با افزایش تخلفات مرزی بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مقامات باکو روز چهارشنبه اعلام کردند که بر اثر تیراندازی نیروهای ارمنستان در منطقه مرزی «لاچین» یک نظامی این کشور کشته شد.

 بر اساس بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، مواضع نظامی این کشور بامداد روز چهارشنبه را هدف قرار دادند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یک نظامی  آذربایجانی بر اثراصابت گلوله کشته شد و اینک نیروی حافظ صلح روسیه در منطقه محل حمله مستقر شده است.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه گزارش داد که طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه تحت مسئولیت نیروهای حافظ صلح روسیه، سه مورد نقض آتش بس توسط نیروهای مسلح آذربایجان ثبت شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در این نقض آتش‌بس‌ها، یک مقام نظامی تشکیلات قره باغ زخمی شد. فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه با همکاری نمایندگان طرف‌های آذربایجانی و ارمنستانی اوضاع را حل و فصل کردند.»

جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نیکول پاشینیان ،نخست وزیر ارمنستان رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت.

این دو کشور با وجود پادرمیانی روسیه همواره در خطوط مرزی درگیری‌ دارند و  طرفین همدیگر را به نقض آتش بس و تیراندازی به مواضع هم متهم می‌کنند.

کد خبر 695540 منبع: فارس برچسب‌ها قره‌باغ آذربایجان - ارمنستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قره باغ آذربایجان ارمنستان جمهوری آذربایجان حافظ صلح روسیه وزارت دفاع قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند