Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیقه احمدی، مشاور کنکور در وبینار بایدها و نبایدهای انتخاب رشته کنکور گفت: هیجاناتی مثل ترس و نگرانی در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور طبیعی است و بهتر است که با پذیرش این هیجانات آنها را در حد معقول نگه داشت و افراط این هیجانات آسیب زا هستند، پس نباید دچار ترس مضاعف بشویم.

او افزود: بهتر است دانش آموزان کارهایی که در این مدت لازم است انجام بدهند تقسیم بندی و طبقه بندی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایجاد جو آرامش بخش والدین می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند که دانش آموز با فرصت بر اساس علاقه و توانمندی اش انتخاب داشته باشد.

در ادامه میرسعید جعفری بیان کرد که انتخاب های ما در مسیر بالاترین امید های ما هست و دانش آموزان باید در این مسیر به بالاترین امیدهایی که برای تحصیل با خودشان پرورانده اند توجه داشته باشند.

او افزود: نکته مهم در انتخاب رشته این است که هیچ رشته ای نسبت به رشته دیگر برتری ندارد و ما بر اساس علاقه و توانمندی و ارزش های خودمان رشته ای را انتخاب می‌کنیم که قصد داریم از طریق فعالیت در آن به طریقی که دوست داریم باشیم، خودمان را بروز بدهیم و بیشترین استفاده را از منابع درونی و بیرونی خود داشته باشیم.

جعفری تاکید کرد که ارزش گذاری های رشته ها کار درستی نیست؛ چرا که هیچ رشته ای کامل نیست و هیچ شغلی هم نمی تواند به تمام نیاز های ما پاسخ بدهد پس بهتر است که به علایق و توانمندی های خود توجه داشته باشیم چرا که ما در دنیای ممکن ها زندگی می‌کنیم و زندگی و آینده ساختنی است و این خود فرد است که باید مسیرش را بسازد و به مهارت هایش اضافه کند.

در ادامه مهلا دشتی در رابطه با انتخاب رشته اصولی و درست گفت: انتخاب رشته باید با حضور یک متخصص برای دانش آموز اجرایی شود و دانش آموزان و والدینشان باید مراقب تبلیغات مختلفی که در این زمینه می‌شود باشند و به اعتبار اطلاعات مختلفی که دریافت میکنند توجه داشته باشند اطلاع از دوره ها، سطح دانشگاه ها و اعتبار مدرک، کد رشته های خاص، ترتیب چینش و ... مواردی است که لازم است مشاورین انتخاب رشته با دانش آموز خود بررسی داشته باشند.

دشتی تاکید کرد که انتخاب رشته تحصیلی ، انتخاب مسیر شغلی و در حقیقت انتخاب مسیر زندگی فرد است، پس لازم است که دانش آموز در مسیر انتخابی خردمندانه باشد تا مسئولیت های مسیر را نیز آگاهانه بپذیرد.

در ادامه میلاد فتحی دبیر اجرایی طرح انتخاب رشته رابین تیم سلامت روان آپتیمیسم در رابطه با خدمات اصولی تیم انتخاب رشته رابین توضیحاتی را ارائه داشتند که در این طرح برای اولین بار در تهران از نرم افزار آزمون ترسی برای سنجش رغبت دانش آموز استفاده می‌شود و هدف این است که با مصاحبه تحصیلی و شغلی با دانش آموز که توسط مشاوران متخصص حوزه تحصیلی و شغلی انجام می‌شود رغبت و توانمندی و ارزش های فرد در انتخابش در نظر گرفته شود و زمان اختصاصی برای چینش در این طرح باعث می‌شود تا دانش آموز با آرامش خاطر انتخاب آگاهانه داشته باشد.

او افزود: توجه به استعداد و علاقه و ارزش ها و اهداف در انتخاب رشته بسیار مهم است و گرفتن کمک حرفه ای پایگاه های انتخاب رشته علمی بسیار حائز اهمیت است.

تیم سلامت روان optimism مستقر در مرکز رشد دانشگاه خوارزمی زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف ارتقای سلامت روان عموم افراد جامعه از طریق ورود نیروی متخصص به بدنه جامعه با سه عضو متخصص و هشت دپارتمان فعال مشغول به خدمت رسانی و فعالیت است.

از جمله زیرمجموعه های این تیم دپارتمان شغلی و تحصیلی است که پروژه انتخاب رشته آگاهانه رابین هم از فعالیت های این بخش محسوب میشود که توسط مهلا دشتی که بالای ۸ سال سابقه‌ی فعالیت در زمینه انتخاب رشته دارند به صورت تخصصی ۳ سال با متدی جدید و علمی توسط تیم سلامت روان آپتیمیسم در استان تهران اجرایی شده است و امسال هم با کادر تخصصی در استان های تهران ، مازندران و اصفهان در حال پیگیری و اقدام است.

دغدغه این تیم تخصصی این هست که دانش آموزان با آگاهی هر چه بیشتر مسیر شغلی و تحصیلی خود را انتخاب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری انتخاب رشته دانش آموزان انتخاب رشته داشته باشند سلامت روان دانش آموز رشته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • راهیابی دانش آموز کیش به تیم ملی پدل برد