Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:18:56 GMT

آغاز ساخت ۱۱.۵ کیلومتر از راه آهن آستارا

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۶۱۴۴

آغاز ساخت ۱۱.۵ کیلومتر از راه آهن آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تسریع در راه اندازی کریدور شمال- جنوب ساخت ۱۱.۵ کیلومتر از ۱۶۰ کیلومتر مسیر راه آهن آستارا به رشت از امروز آغاز می‌شود.

وی افزود: این پروژه شامل ۴ کیلومتر پل روگذر و یک کیلومتر تونل است که برآورد اعتبار برای تأمین و ساخت این پروژه بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آستارا تصریح کرد: مدت زمان در نظر گرفته شده برای تکمیل راه آهن آستارا به رشت ۳۶ ماه است.

کد خبر 5555476

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کریدور شمال جنوب راه آهن رشت آستارا فرمانداری آستارا محرم 1401 سیلاب بوشهر ویروس کرونا ماه محرم کرمانشاه سیل کرمان وقوع سیلاب مراسم عزاداری مشهد خراسان رضوی آمار کرونا بارش باران ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه

دبی با رونمایی از پروژه بزرگ‌ترین ساحل جهان با گنبدهای زیستی و فناوری پیشرفته در کنار ابرپروژه‌هایی هم‌چون بزرگ‌ترین فرودگاه، اولین استادیوم زیر آب، بلندترین برج ساعت مسکونی جهان و دبی‌لند، گام دیگری در تبدیل شدن به شگفتی جهان برداشته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ابرشهر خاورمیانه، دبی، در حال حاضر از بلندترین ساختمان‌ها گرفته تا بزرگ‌ترین مرکز خرید، خانه شگفتی‌های معماری متعدد است. این شهر بیش از ۴۲۵ رکورد جهانی گینس دارد که بیش از هر شهر دیگری در خاورمیانه است. در جدیدترین اقدام خود نیز به برنامه‌ریزی برای ساخت بزرگ‌ترین ساحل جهان با گنبدهای زیستی و فناوری پیشرفته رونمایی کرده که می‌تواند به شگفتی بعدی جهانی تبدیل شود، زیرا این خط ساحلی ۴۵ مایلی قرار است به بهشت حرا تبدیل شود.

بزرگ‌ترین ساحل جهان در دبی

این پیشنهاد بلندپروازانه دارای گنبدهای شیشه‌ای آینده‌نگر است که مرکز بازدیدکنندگان، موزه گیاه‌شناسی و مرکز حفاظت را در خود جای خواهد داد و توسعه‌دهنده آن از طرح‌هایی برای کاشت ۱۰۰ میلیون مانگرو در سواحل خلیج فارس رونمایی کرده است. در داخل گنبدهای زیستی، بازدیدکنندگان می‌توانند گیاهان مختلف را بررسی کنند و در عین حال اطلاعات بیشتری در مورد جنگل‌های حرا و گیاهان منطقه بیاموزند.

گردشگران همچنین می‌توانند در طول خط ساحلی قدم بزنند و از طبیعت اطراف و مناظر خیره‌کننده اقیانوس لذت ببرند. پروژه حاضر برای علاقه‌مندان به تناسب اندام و سلامتی نیز مسیرهای دویدن و دوچرخه‌سواری به همراه تمام امکانات ورزشی ساحلی ارائه داده است.

زیرساخت‌های پروژه همچنین شامل فضاهای اجتماعی و مناطق اختصاص داده شده به کشاورزی زیست شور (یک روش کشاورزی با استفاده از آب شور) خواهد بود.

علاوه بر مزایای تفریحی، این پروژه با هدف تقویت گردشگری آموزشی و اکوسیستم محلی به نحوی پیاده‌سازی خواهد شد که طبیعت را با اوقات فراغت ترکیب می‌کند.

حرای دبی گواهی بر این است که چگونه نوآوری‌های شهری و محیطی می‌توانند به‌عنوان الگویی هماهنگ برای شهرهای سراسر جهان عمل کنند و قدرت دگرگون‌کننده ادغام حفاظت از محیط زیست با رشد شهری را به نمایش بگذارند. با این حال این پروژه بسیار بیشتر از بازسازی یا تاب‌آوری ساحل و در مورد تعیین یک استاندارد جهانی برای چگونگی تعادل شهرها بین نیازهای کره زمین و نیازهای مردم است.

انتظار می‌رود که جنگل حرای دبی سالانه ۱.۲۳ میلیون تن کربن‌دی‌اکسید را جذب کند که معادل انتشار ۲۶۰ هزار خودرو در سال است. این ابتکار پیشگامانه هنوز در مراحل اولیه است، اما مبتکران آن قصد ایجاد یک بزرگراه دوچرخه‌سواری ۵۸ مایلی را نیز دارند که در یک لوله شیشه‌ای محصور شده است که در اطراف دبی قرار می‌گیرد و در صورت ساخته شدن، دارای یک کف جنبشی خواهد بود که هنگام پا گذاشتن روی آن انرژی تولید می‌کند و دبی را به متصل‌ترین شهر پیاده‌رو یا دوچرخه‌سوار تبدیل می‌کند.

برنامه‌های بلندپروازانه‌تر دبی برای آینده

دبی همچنین از برنامه‌های خود برای ساخت بزرگ‌ترین فرودگاه جهان رونمایی کرده است که ۲۶۰ میلیون مسافر را از طریق مرکزی ۲۸ میلیارد پوندی جابه‌جا می‌کند. به این ترتیب ساخت ترمینال مسافربری جدید در فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم این شهر آغاز شده است.

این شهر همچنین قرار است اولین استادیوم زیر آب را با سقف شیشه‌ای ۱۰۸ فوتی داشته باشد که به سمت اقیانوس قرار دارد. این پروژه پیشگامانه با قیمت چشمگیر دو میلیارد پوندی قرار است در قسمتی از شهر بین برج‌العرب و جزایر نخل جمیرا در دبی واقع شود و علاوه بر نگهداری از ماهی‌ها و حیوانات دریایی، دارای هفت زمین تنیس با صخره‌های مرجانی نفس‌گیر است.

پروژه‌های بزرگ دبی در حالی انجام می‌شوند که این شهر در حال آماده شدن برای ساخت بلندترین برج ساعت مسکونی جهان با ارتفاع خیره‌کننده ۴۵۰ متری (پنج برابر بلندتر از همتای بریتانیایی ۹۶ متری خود) خواهد بود. در همین حال دبی‌لند که دیزنی‌لند خاورمیانه نامیده می‌شود نیز پس از گذشت ۲۱ سال از چالش‌ها، هنوز در حال ساخت است. این پروژه ۱۰۷ متر مربعی با هزینه حدود ۵۰ میلیارد پوند، دو برابر اندازه استراحتگاه جهانی والت دیزنی خواهد بود و به ۶ منطقه مجزا تقسیم می‌شود.

کد خبر 750027

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها