Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح‌ شود.

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمدهادی زاهدی وفا» با بیان اینکه رئیس‌جمهور بر اصلاح میزان افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، تأکید دارند، افزود: بر این اساس هیأت وزیران، تصمیم‌گیری در این خصوص را به وزرای عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی تفویض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جلسات متعدد با نمایندگان بازنشستگان و مسئولان مربوط، به منظور اجرای دستور رییس جمهور تصریح کرد: برابر تفویض انجام شده و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح‌ شود.

نماینده مجلس: دولت مصوبه هیئت امنا را بر مبنای همان ۳۸ درصد تأیید و به تأمین اجتماعی اعلام کرده است

علی اصغر عنابستانی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در گفتگوی خود با رادیو گفتگو در ارتباط با مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: طبق اطلاعی که بنده دارم و طبق اظهارات روز گذشته مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس، دولت مصوبه هیئت امنا را تأیید و بر مبنای همان ۳۸ درصد به تأمین اجتماعی اعلام کرده و الان هم تأمین اجتماعی به دنبال راهکار اجرای مصوبه و تأمین منابع مورد نیاز است.

این نماینده مجلس سپس در ارتباط با آخرین وضعیت مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به نظر مثبت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و به ایلنا گفت: صحبتی که بنده در رابطه با تایید دولت در رادیو گفتگو داشتم، نقل قول از آقای موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) بود؛ ما روز گذشته در کمیسیون اجتماعی با ایشان جلسه داشتیم و ایشان در آن نشست فرمودند که دولت افزایش قانونی مستمری بازنشستگان را تایید کرده و تا یک ماه دیگر اجرایی می‌شود.

عنابستانی افزود: ابلاغیه دولت هنوز صادر نشده و ما فقط اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را داریم که ایشان به ما از تایید دولت خبر دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که مجلس در حمایت از بازنشستگان چه می‌تواند بکند، گفت: اگر قانون اجرایی نشود و دولت مصوبه جدید را ابلاغ نکند، مجلس دوباره به قضیه ورود خواهد کرد؛ ما در انتظار ابلاغ مصوبه توسط دولت هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: بازنشستگان مطمئن باشند که مجلس از آن‌ها حمایت خواهد کرد؛ ما نمایندگان مجلس حامی بازنشستگان هستیم و انشالله حقوق قانونی آن‌ها به زودی اعاده می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بازنشستگان تامین اجتماعی زاهدی وفا سازمان تأمین اجتماعی مستمری سایر سطوح کمیسیون اجتماعی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

کد خبر 6090996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد