Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:43:28 GMT

غربالگری مددجویان، زمینه اصلاح‌ آنان را تسهیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۶۲۳۵

غربالگری مددجویان، زمینه اصلاح‌ آنان را تسهیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشستی دیگر از سلسله‌نشست‌های «هیأت اندیشه‌ورز» با محوریت هم‌اندیشی و بهره‌گیری از خرد جمعی کارکنان رده‌های مختلفی شغلی زندان‌ها و با حضور غلامعلی محمدی برگزار شد.

رئیس سازمان زندان‌ها در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور «کادر بهداشت و درمان» زندان‌های سراسر کشور برگزار شد، گفت: از ویژگی خاص اداره علمی زندان‌ها، بهره‌مندی از خرد جمعی و لازمه آن نیز استفاده از تجارب و نظرات همه همکاران در گروه‌های مختلف فعال در زندان‌ها است که برپایی نشست‌های «هیأت اندیشه‌ورز» در این راستا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۵ درصد مددجویان واکسینه شده‌اند

رئیس سازمان زندان‌ها با موفقیت‌آمیز دانستن واکسیناسیون در زندان‌ها یادآور شد: در این مدت شاهد پوشش ۹۵ درصدی واکسیناسیون کرونا بوده‌ایم. در عین حال توقع دارم که واکسیناسیون مددجویان در مرحله چهارم نیز به جدیت و سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان گفت: شما با جسم و روان مددجویان سروکار دارید و بر این اساس هم جلسه امروز ویژگی ممتازی دارد ازجمله اینکه با افرادی متخصص و فرهیخته علمی طرح بحث خواهیم کرد که خدماتشان به مددجویان حائز حساسیت و اهمیت است.

غربالگری مددجویان، قطعاً زمینه اصلاح و تربیت آنان را تسهیل می‌کند

محمدی با اشاره به بندهای متعدد از آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها در تشریح وظایف کادر بهداشت و درمانِ مراکز تأمینی و تربیتی تصریح کرد؛ وظایف این رده شغلی به طور شفاف در آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها ذکر شده و متعاقباً جایگاه ممتاز و خاصی را به کادر بهداشت و درمان اختصاص داده است. همانطور هم که حضور شما در شورای «طبقه‌بندی» از حساسیت شغلی‌تان حکایت می‌کند.

وی در این نشست و با تأکید بر اهمیت تشکیل پرونده شخصیت و سلامت در بدو ورود زندانیان گفت: این اقدام در تفکیک و طبقه‌بندی مددجویان بسیار مهم و انجام آن نیز برعهده بهداشت و درمان است. با این غربالگری قطعاً به شکل بهتری زمینه اصلاح‌و تربیت مددجویان حاصل می‌شود و ما می‌توانیم زندانیان پرخطر را شناسایی کنیم تا با مراقبت و درمان آنان، آسیبی از ناحیه آنان متوجه خود و دیگر زندانیان نشود.

جدیت و دقت در تشکیل پرونده شخصیت مددجویان الزامی است

محمدی جدیت و دقت در تشکیل پرونده شخصیت و سلامت زندانیان را ضروری معرفی کرد و گفت: بهداشت و درمان برای ما اقدامی در اولویت است و در کنار آن نیز تغذیه زندانیان و ارتقا کیفیت آن را جدی گرفته‌ایم.

رئیس سازمان زندان‌ها به اهمیت تعیین رژیم غذایی برای زندانیان خاص و بیمار پرداخت و خاطرنشان ساخت: آموزش بهداشت به زندانیان بسیار مهم است هرچند عمده زندان‌های ما این وظیفه را به نحو احسن انجام می‌دهند اما بازهم باید تلاش بیشتری کرد.

بر تجهیز مراکز درمانی زندان‌ها، تعامل با بیمارستان‌ها و استفاده از ظرفیت خیرین اقدام کنید

محمدی اضافه کرد: ما توجه ویژه‌ای به بهداشت و درمان زندانیان خواهیم داشت. عصاره اقدامات باید افزایش آرامش زندانیان و ارتقا بهداشت جسم و روان آنان باشد. خوشبختانه آمارها در حوزه مشکلات کاهش یافته است؛ اگرچه همچنان لازم است که آمار رفتارهای خطرناک در حوزه سلامت روان کمتر شود.

رئیس سازمان زندان‌ها در بخش دیگر نشست، تجهیز مراکز درمانی زندان‌ها را مورد اهتمام قرار دارد و بر تعامل هرچه بیشتر با بیمارستان‌ها و نیز استفاده از ظرفیت خیرین مجمع سلامت تأکید کرد. رئیس سازمان زندان‌ها همچنین خبر داد؛ در گفتگو با کمسیون‌های تخصصی مجلس پیشنهاد شده است که با اعلام زندان‌ها به عنوان مناطق محروم، بتوان از پزشکان برای گذراندن طرح‌های‌شان در مراکز تأمینی و تربیتی استفاده کرد.

محمدی همچنین استفاده از نظرات کارشناسی کادر متخصص بهداشت و درمان در کیفیت غذای مددجویان را ضروری دانست و اعلام کرد که در ساخت پروژه‌های عمرانی مرتبط در زندان‌ها هم باید نظرات مسئولین واحدهای بهداشت و درمان اخذ شود.

وی در پایان این نشست و پس از طرح پرسش و پاسخ با کارکنان حوزه بهداشت و درمان در این جلسه گفت: ما در اداره علمی زندان‌ها مراحل رشد را در پیش گرفته‌ایم و البته امیدوارم بیش از پیش سیر صعودی را در امور تحول و تعالی زندانبانی ازجمله حوزه بهداشت و درمان به طور مداوم ادامه دهیم.

گفتنی است پیش از این نیز نشست‌های «هیأت اندیشه‌ورز» با حضور بالغ بر دو هزار نفر از کارکنان گروه‌های شغلی حاضر در زندان‌ها از جمله روابط عمومی، مراقبین اقدامات تأمینی و تربیتی، رؤسای اندرزگاه‌ها، رؤسای زندان‌ها و یگان حفاظت با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در جهت بهبود خدمات، اصلاح رویه‌ها و نهادینه‌سازی مدیریت علمی در زندان‌ها مبتنی بر خرد جمعی و دانایی‌محوری برگزار شده است.

کد خبر 5555494 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان زندان ها طرح غربالگری غلامعلی محمدی شهرداری تهران شورای شهر تهران محرم 1401 سیلاب شورای شهر کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی ماه محرم آلودگی هوا قوه قضاییه سازمان نوسازی شهر تهران سازمان بازرسی کل کشور رئیس سازمان زندان ها کادر بهداشت و درمان سازمان زندان ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۶۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی منتظر کمک خیرین و نیکوکاران هستند. - اخبار استانها -

سیدمحتشم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیلم، با اشاره به جشن گل‌ریزان در دیلم اظهار داشت: در این مراسم مردم نیکوکار و خیر دیلم یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی کمک کردند.

وی با قدردانی از همکاری خیرین شهرستان دیلم گفت: در سال قبل با مشارکت مردم نیکوکار استان بوشهر 137 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی با پرداخت بدهی آنان از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود برگشتند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر اضافه کرد: هم‌اکنون 167 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی منتظر کمک خیرین و نیکوکاران هستند.

حسینی حمایت و توجه به خانواده زندانیان را یکی از برنامه‌های مهم اداره کل زندان‌های استان بوشهر دانست و افزود: در دیلم با سرکشی از سه خانواده زندانی ضمن بررسی مشکلات آنان بسته معیشتی و کمک‌های لازم به آنان داده شد.

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در دستور کار دستگاه قضا

مهدی مهرانگیز هم حبس‌زدایی را از برنامه‌های مهم دستگاه قضا دانست و بیان کرد: در جشن گل‌ریزان همکاری مردم دیلم ستودنی است و در این راستا کمک‌های قابل توجهی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی پرداخت شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی هر ماه با حضور در یکی از شهرستان‌ها ضمن بررسی مشکلات زندانیان و خانواده آنان زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی با مشارکت مردم فراهم می‌شود. خدمات و تلاش خیرین در عرصه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کار بسیار مهم و بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه توجه ویژه‌ای برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان بوشهر شده است گفت: قضات، مسئولان دادگاه‌ها و دادستان‌ها در همه نقاط استان بوشهر به‌صورت مداوم از زندان‌ها سرکشی و ضمن توجه به مطالبات زندانیان از همه ظرفیت‌های قانونی برای آزادی آنان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد