Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مراسم رویداد افتتاحیه پارلمان دانشجویی این مرکز، اظهار داشت: یکی از اهداف بنده از زمان حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس راه اندازی رویدادی مانند پارلمان دانشجویی بود.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی تخصصی مجلس شورای اسلامی وظیفه اصلی و تخصصی پشتیبانی از طرح‌ها و تصمیمات نمایندگان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: بر اساس اساسنامه مرکز پژوهش‌های مجلس، این مرکز علاوه بر این مسئله یک وظیفه ترویجی و آموزشی هم بر عهده دارد و لذا رویداد پارلمان دانشجویی در همین حوزه راه اندازی شده است.

نگاهداری با اشاره به ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و پژوهشکده‌ها، گفت: از وظایف اصلی مرکز پژوهش‌های مجلس این است که به عنوان حلقه واسط عمل کنیم تا نکته نظرات این مراکز علمی را به ساختار قانونگذاری کشور منعکس کنیم که رویکرد مرکز در دوره جدید فعالیت خود اینچنین بوده است.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه در مرکز پژوهش‌های مجلس راه اندازی شده است تا ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی کشور به صورت سیستماتیک و نهادی دنبال شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: البته یکی از مسائلی که باید آسیب شناسی شود نحوه ارتباط مراکز علمی با حکمرانی است چراکه در حال حاضر ارتباط نهادینه و مستمر و تعریف شده‌ای بین این دو نهاد وجود ندارد و این امر باعث شده وقتی نظام حکمرانی به صورت یک نظام پیش می‌رود چندان ارتباط نهادینه ای با مراکز دانشگاهی نداشته باشد.

نگاهداری اضافه کرد: به عنوان مثال نظام حکمرانی در برخی مواقع ممکن است معتقد باشد که راه حل دانشگاه‌ها و اندیشکده‌ها چندان واقع بینانه با حوزه میدان و عمل نیست و انتزاعی است.

وی تصریح کرد: برگزاری رویدادهایی مثل پارلمان‌های دانشجویی می‌تواند دانشجویان و نخبگان را با چالش‌های نظام حکمرانی آشنا کرده و آنان را برای آینده کشور آماده کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه با انتقاد از اینکه در کشور ما احزاب کارکردی به معنای واقعی آن ندارند، گفت: رویدادهایی مثل پارلمان دانشجویی می‌تواند پشتوانه کارشناسی برای نظام تصمیم گیری کشور و زمینه‌ساز تربیت افراد حرفه‌ای باشد.

نگاهداری گفت: ممکن است این تصور وجود داشته باشد که سیاستمداران امروزه تافته جدا بافته هستند و ارتباطی با جامعه دانشگاهی ندارند که اگر اینگونه است باید این ضعف در نحوه ارتباط گیری این دو نهاد باید برطرف شود.

وی با تاکید براینکه مرکز پژوهش‌های مجلس در ایجاد و تقویت حلقه ارتباط بین جامعه دانشگاهی و سیاستگذاران آماده است، گفت: در همین راستا اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری را اواخر مرداد در ۳۱ استان کشور دایر خواهیم کرد تا از ظرفیت محلی نخبگان در عرصه سیاستگذاری کشور استفاده شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به گسترش عدالت محوری در مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: رویکرد جذب پژوهشگران و بهره‌مندی از توان نخبگانی کشور را در مرکز پژوهش‌ها تغییر دادیم و در این راستا این مرکز در اسفند ۱۴۰۰، از بین بیش از ۵ هزار نفری که در فراخوان همکاری پژوهشی شرکت بودند، ۲۰۰ نفر را به عنوان پژوهشگر پذیرفت که همکاری گزارشی و پژوهشی آنان با مرکز آغاز شده است.

نگاهداری با اشاره به اهمیت و ضرورت تدوین برنامه هفتم توسعه در کشور، گفت: بسته پیشنهادی برنامه هفتم از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس با برگزاری هفده جلسه تخصصی و کارشناسی آماده است تا به صورت عملیاتی درآید.

کد خبر 5555502

منبع: مهر

کلیدواژه: بابک نگاهداری مرکز پژوهشهای مجلس دانشجویان مجلس شورای اسلامی صحن مجلس مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم مجمع تشخیص مصلحت نظام محمد مخبر پیام تسلیت محمد باقر قالیباف عادل آذر حسین امیرعبداللهیان محرم 1401 ناصر کنعانی سازمان انرژی اتمی احمد راستینه رئیس مرکز پژوهش های مجلس پارلمان دانشجویی مرکز پژوهش ها مراکز علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار

فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، اولین دوره برداشت جلبک‌های دارویی توسط مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ای منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره‌کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

نفیسه گل بشیر‌زاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها، اظهار داشت: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود : با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای برسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد. همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ای مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

گلبشیر زاده عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تسنیم، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • پاسخگویی به ۳۵۷ هزار تماس مشترکین آب و فاضلاب قم
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟