Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@02:01:26 GMT

حمایت ایران از تمدید مجدد آتش بس در یمن

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۶۳۹۴

حمایت ایران از تمدید مجدد آتش بس در یمن

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با نماینده سازمان ملل حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمدید مجدد آتش بس در یمن را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل مسالمت بحران یمن، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در خصوص آخرین تحولات یمن با «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به بحث تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرستاده ویژه سازمان ملل با اشاره به آخرین پیشنهادات ارائه شده به طرف‌های یمنی، تمدید ۲ ماهه آتش بس در یمن را فرصتی برای دستیابی به سازوکار منظمی برای پرداخت حقوق کارمندان، باز کردن مسیرهای تردد بین استان‌ها، اضافه شدن مقاصد پروازی از و به صنعا و تضمین جریان منظم سوخت به بنادر حدیده و همچنین ایجاد کمیته‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی با هدف نظارت بر اجرای توافقنامه آتش بس عنوان کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی نیز ضمن اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های موثر به منظور برقراری صلحی پایدار و عادلانه در یمن، ابراز امیدواری کرد در آتش بس دو ماهه پیش رو، تلاش‌های انجام شده به منظور دستیابی به یک توافق جامع و فراگیر شامل آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره و تحریم اقتصادی، پرداخت حقوق کارمندان، آزادی تردد در تمامی مسیرهای یمن، شروع به کار کمیته‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی و ایجاد سازوکارهای نظارتی کامل برای عدم نقض تعهدات به اجرای کامل درآید.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت یمن آتش بس سازمان ملل مشرق صنعا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی

نماینده تهران با انتقاد از وضعیت ارزش پولی در کنایه‌ای از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواست که اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند.

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند، چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

 

دیگر خبرها

  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است