Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@03:22:29 GMT

اتهام عربستان به ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۶۴۱۱

اتهام عربستان به ایران

«عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، عصر امروز (چهارشنبه)، در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل به اتهام‌‌پراکنی علیه ایران پرداخت.

بنا بر گزارش شبکه «الاخباریه»، نماینده ریاض در سازمان ملل گفت: «عربستان سعودی از تمام تلاش‌های بین‌المللی که هدف آن‌ها جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، حمایت می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه «العربیه» با پوشش بخش دیگری از این سخنرانی به نقل از عبدالعزیز واصل نوشت: «ما از توسعه پیمان عدم اشاعه سلاح‌های اتمی حمایت می‌کنیم. شفافیت در استفاده درست از انرژی هسته‌ای ضروری است».

نماینده عربستان سعودی در ادامه با اتهام‌زنی به ایران اضافه کرد: «عدم شفافیت ایران [در همکاری] با آژانس بین‌المللی منشور سازمان ملل را نقض می‌کند. عاری‌کردن خاورمیانه از سلاح هسته‌ای مسئولیتی جمعی است».

الواصل بار دیگر با تکرار اتهامات علیه ایران گفت: «اقدامات ایران خطر اشاعه [تسلیحات] هسته‌ای را افزایش می‌دهد. نپیوستن اسرائیل به پیمان [عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای] نیز خطر اشاعه هسته‌ای را بیشتر می‌کند. بایست با اشاعه سلاح هسته‌ای در خاورمیانه مقابله کرد. خطر اشاعه سلاح هسته‌ای خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کند».

نماینده دائم عربستان سعودی در حالی این اتهامات را علیه ایران مطرح می‌کند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها در گزارش‌های متوالی، صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کرده است.

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: عربستان ایران سلاح هسته ای عربستان سعودی سازمان ملل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کاربران فضای مجازی از سیل گسترده در استان القصیم عربستان به دلیل باران‌های شدید خبر می‌دهند.

منبع: عصر ایران

tags # سیل سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • شروع خوب نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت