Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:57:21 GMT

۳۶۰ هزار واحد مسکن برای محرومان کشور ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۶۴۲۶

۳۶۰ هزار واحد مسکن برای محرومان کشور ساخته می شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس کمیته امداد کشور گفت: ۳۶۰ هزار واحد مسکن برای محرومان شهری و روستایی کشور ساخته می شود.

مرتضی بختیاری روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شرایط بحران‌ها مدیریت‌ها، انگیزه‌ها، توانمندی مشخص می شود در این راستا گزارش‌های سیل تابستانی باید جمع بندی و گزارش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: در سیل تابستانی اخیر خساراتی به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شده اما تلفات جانی با مدیریت استاندار و مجموعه استان نداشته است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه گروه ارزیاب منازل مسکونی مددجویانی که در اثر سیل خسارت دیده اند را مورد بررسی قرار دهند و گزارش این خسارات را اعلام کند، خاطرنشان کرد: همچنین وام‌های قرض الحسنه کمیته امداد در حوزه ازدواج و اشتغال جز اولویت ماست و در این راستا پای کار خواهیم بود.

بختیاری تصریح کرد: سعی می‌کنیم با پرداخت تسهیلات اشتغال زا برای هشت هزار و ۱۰۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد شغل ایجاد شود.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تاکید کرد: ۵۰ درصد اشتغالزایی‌ها کمیته امداد به مددجویان و ۵۰ درصد نیز به غیر مددجویان دهک های یک تا پنج اختصاص داده می شود.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره طرح نهضت ملی مسکن در کشور تصریح کرد: برای مسکن در مناطق محروم کشور از جمله استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، سیستان و بلوچستان و کرمان آمادگی داریم که برای مسکن محرومان استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج در صورت تامین زمین و زیرساخت‌ها همکاری و اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مسکن محرومان کشور را بصورت جدی در برنامه کمیته امداد داریم بطوری که ۳۶۰ هزار واحد تفاهم نامه امضاء کردیم که از این تعداد ۲۴۰ هزار واحد شهر و ۱۲۰ هزار واحد روستایی است.

همچنین سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به مشکلات ایجاد شده در اثر سیل تابستانی اخیر گفت: عمق خسارات سیل تابستانی در این استان نباید بدلیل اینکه تلفات انسانی نداشته ایم، پنهان شود.

وی افزود: مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست جمهوری منعکس شود، در این راستا تلاش های زیادی شد بطوریکه حتی یک مورد فوتی نداشته باشیم.

احمدزاده با اشاره به مشکلات عشایر، کشاورزان، حوزه راه استان تصریح کرد: برای جلوگیری از تلفات سیل هشدارهای مختلف رسانه ای و پیامکی داده شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برآورد خسارات ناشی از بارش‌های سیل آسا و سیل تابستانی خاطرنشان کرد: با جمع بندی و ارزیابی میزان دقیق خسارات وارده، اعلام می شود.

احمد زاده با بیان اینکه، مناطق روستایی و عشایری این استان آسیب جدی بدلیل سیل تابستانی دیده اند و برخی از آنها زندگی‌شان از بین رفته است، تاکید کرد: انتظار داریم در این زمینه نگاه ویژه ای به استان کهگیلویه و بویراحمد شود. 

وی ادامه داد: برای کاهش تلفات جانی و خسارات هشدارهای جدی قبل از بارش‌ها داده شد، خودم در نماز جمعه هشدارهای لازم را دادم و به خوبی از طریق صدا و سیما و رسانه ها صورت گرفت و ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار پیامک هشداری به مردم استان ارسال شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه گروه‌ها را فعال کردیم، حوزه بحران با جدیت پای کار بود، تمام تجهیزات و امکانات را بکار گرفتیم  و تلاش زیادی شد تا تلفات جانی در استان نداشته باشیم اما عمق خسارات نباید در پشت نداشتن تلفات جانی ناگفته بماند و نادیده گرفته شود.

به گزارش ایسنا، احمد زاده بیان کرد: تیم‌های امداد رسان و خدماتی فعال هستند و تیم‌های ارزیاب در حال برآورد خسارات وارده ناشی از سیل تابستانی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد كميته امداد بهزیستی کرمان صداوسيما دولت مرتضي بختياري سید علی احمدزاده طرح نهضت ملی مسکن ايلام استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد سیل تابستانی کمیته امداد تلفات جانی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم‌اکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند و صندلی خالی زیادی داریم.

به گزارش ایسنا، «محمدعلی زلفی گل» شنبه شب هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مراسم بزرگداشت هفته معلم و تجلیل از اعضای هیئت علمی برگزیده آموزشی دانشگاه یاسوج افزود: دانشگاه یاسوج یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور است.

وی اظهار کرد: باید قدردان گذشتگان باشیم که از روسای سال‌های گذشته دانشگاه یاسوج از مرحوم دکتر عسکریان موسس این دانشگاه تا دکتر رحیمی تشکر می‌کنم، دکتر رمضانی در دوران مدیریت خود بودجه این دانشگاه را ۸۶ درصد رشد داد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق که انجام شد دستاورد وزارت علوم بود چراکه اساتید و دانشمندان وزارت علوم رفتند تا این عملیات محقق شد.

زلفی گل تصریح کرد: اتفاقات در کشور با وجود تحریم ها نتیجه تلاش های دانشگاهیان است و باید قدردان گذشتگان خود باشیم.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های زیاد و منابع منحصر به فردی دارد و هنر نی خواهد که از این مزیت های نسبی استفاده کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری عنوان کرد: برخی مدیران دنبال هستند که از منابع موجود خوب استفاده کنند، اما یکی از ویژگی های اساتید، دانشگاه و مجموعه وزارت علوم مزیت سازی است و مزیت های جدیدی را برای کشور خلق کرده و محصولات جدیدی و نوینی را تولید کنند که قبلاً وجود نداشت بنابراین هر اندازه برای اساتید، دانشجویان و دانشگاه‌ها هزینه کنیم بهترین نوع سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است.

زلفی گل تاکید کرد: رشته های که در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب می شود باید متناسب با مزیت های نسبی این استان باشند.

وی اظهار کرد: توسعه دانشگاه‌ها شاید زمانی لازم بود چون ۴.۵ میلیون دانشجو داشتیم اما هم‌اکنون سه میلیون و ۲۰۰هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند که خیلی صندلی خالی در کشور داریم و باید دنبال توسعه کیفی، علمی و هدفمند دانشگاهها باشیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: چه ضرورتی دارد که دانشگاه دیگری را در استان کهگیلویه و بویراحمد تأسیس کنیم و این موضوع در راستای بهره‌وری آموزش عالی نیست. بنابراین باید دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج را توسعه دهیم و یا اگر اعتبارات جواب بدهد می‌توانیم دانشکده دیگری را راه‌اندازی کنیم.

زلفی گل افزود: در اولین فرصت ساختمان کلاس‌ها و فنی و مهندسی که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و خوابگاه متاهلین و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه یاسوج را پیگیری می کنم و تلاش خواهیم کرد که به دانشگاه یاسوج توجه ویژه شود.

وی با اشاره به هفته معلم تاکید کرد: ما امانت دار فرزندان و جگر گوشه‌های مردم هستیم، بنابراین باید امانت‌دار خوبی باشیم و قدر این فرصت را بدانیم به‌گونه‌ای که جامعه دانشگاهی برای سایر اقشار جامعه مرجع باشد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به حمایت دانشگاهیان کشورهای آمریکا ‌اروپا از مردم فلسطین افزود: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از غزه و علیه رژیم صهیونسیتی موضع خوبی گرفتند.

سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این مراسم گفت: در سفر اول رئیس جمهور ۸۰ میلیارد تومان و در سفر دوم رئیس جمهور نیز ۲۰۰میلیارد تومان به دانشگاه یاسوج اختصاص یافت.

وی افزود: دو ساختمان آموزشی دانشگاه یاسوج پیشرفت خوبی دارند که قرار شد با همکاری وزارت علوم و سازمان برنامه بودجه در بهره برداری از آنها تسریع شود و با پیگیری‌های وزیر علوم از طریق وزیر کشور، ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید جهت کمک به شهرداری و اتوبوسرانی برای ایاب و ذهاب دانشجویان شهر یاسوج اختصاص داده شد.

احمد زاده از وزیر علوم، دانشگاه صنعتی را درخواست کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مخالف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی از سرآمدان کشور است که نیاز به یک دانشگاه صنعتی دارد و مطالبه بزرگ و انتظار ویژه این استان ایجاد و راه اندازی دانشگاه صنعتی یا ارتقای وضع موجود برخی دانشکده هاست.

همچنین بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: 14 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در مسئولیت های مختلف کشوری و استانی فعالیت دارند.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از ۶۰ استاد، پژوهشگر برتر و عضو هیئت علمی برگزیده آموزشی دانشگاه یاسوج به مناسبت هفته معلم تجلیل شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزیر علوم: امتحانات دانشگاه ها به هیچ عنوان نباید لغو شود/ مسئولیت غیبت با خود دانشجو است وزیر علوم: دانشگاه معتاد نیست که به تخت بسته شود

دیگر خبرها

  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • درخشش کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌