Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@16:18:50 GMT

علی‌نژاد: قصد ائتلاف در انتخابات کمیته المپیک ندارم

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۶۵۸۹

علی‌نژاد: قصد ائتلاف در انتخابات کمیته المپیک ندارم

آفتاب‌‌نیوز :

در این نشست که در سالن اجتماعات شهید بهشتی حزب برگزار شد، معاون پیشین وزارت ورزش و جوانان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای موتلفه اسلامی، از این تشکیلات به عنوان مجموعه‌ای ریشه دار دارای کارکرد حزبی منظم یاد کرد.

وی سپس با اشاره به اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در کمیته ملی المپیک بر لزوم دیپلماسی فراگیر و فعال در این مجموعه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی نژاد با اذعان بر نقش غالب دیپلماسی در کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: کارکرد و اهمیت جایگاه این مجموعه زمانی نمود پیدا می کند که ما بتوانیم در عرصه بین المللی موقعیت خود را تحکیم ببخشیم. در همین راستا مهمترین گام عضویت در کمیته بین المللی المپیک است. ما یکبار درگذشته این جایگاه را به دست آورده بودیم اما با سهل انگاری که صورت گرفت این کرسی از دست رفت و از آن زمان تاکنون یعنی قریب به دو دهه نتوانستیم فردی را در تشکیلات بین المللی المپیک داشته باشیم. بنا براین یکی از اهداف اصلی رییس آینده کمیته المپیک باید احراز چنین موقعیتی باشد. هرگاه توانستیم به این جایگاه برسیم فدراسیون های جهانی به راحتی نخواهند توانست ورزش ما را سر مسائل مختلف به چالش بکشند.

علی نژاد اضافه کرد: وقتی از کمیته ملی المپیک به عنوان وزارت خارجه ورزش یاد می شود باید عملکرد این مجموعه نیز در همین حد و اندازه باشد یعنی عمده فعالیت معطوف به دیپلماسی ورزش و در داخل نیز نقش حمایتی از فدراسیون ها را ایفا کند.

عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی ووشو در رابطه با برخی شایعات مبنی بر احتمال تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک تصریح کرد: به اعتقاد من تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک به هر دلیل و بهانه ای خسارت بار خواهد بود. به عبارت دیگر این امر می تواند بدترین اتفاق ممکن باشد و چه بسا پیامدهای بین المللی نیز به همراه بیاورد بنا براین انتظار این است که تمهیدات لازم جهت برگزاری این انتخابات در زمان مقرر فراهم شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه ممکن است با افراد دیگر در انتخابات ائتلاف کند، گفت: قصد ائتلاف ندارد و بطور مستقل اهداف و برنامه های خود را پی خواهد گرفت.

در ابتدای این نشست هم محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه با اشاره به اهمیت دو انتخابات مهم فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک تاکید کرد: دغدغه ما در کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی انتخاب افرادی توانمند، اصلح و با تجربه در راس هر دو مجموعه فوتبال و کمیته ملی المپیک است تا موقعیت و جایگاه مدیریتی این دو نهاد بیش از پیش ارتقا پیدا کند.

وی افزود: هدف کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی اقتدار و اعتلای ورزش کشور در ابعاد دیپلماسی، قهرمانی و گسترش کمی و کیفی آن در داخل کشور است به همین منظور تلاش می کنیم ضمن تشریک مساعی و رایزنی با مسئولین ذیربط در راستای تحقق این اهداف حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مهدی علی نژاد کمیته المپیک انتخابات کمیته ملی المپیک بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این بعنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رییس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام بعنوان نماینده هیات رییسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رییس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیات رییسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

کد خبر 6089276

دیگر خبرها

  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی