Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: اولین وظیفه‌ای که دنبال می‌کنیم این است که یگان حفاظت در همه مجموعه‌های شهرداری ایجاد شود و وظیفه صیانت را به دست بگیرد و باید به توسعه یگان کمک کنیم.

به گزارش ایران اکونومیست، علیرضا زاکانی عصر چهارشنبه در مراسم رونمایی و اهدای کارت ضابطین ویژه قضایی پرسنل انتظامی شاغل در یگان حفاظت شهرداری تهران تصریح کرد: اهمیت فراجا و بزرگی کار آن برای همه معلوم است و زحمات همه زحمتکشان فراجا را گرامی می داریم؛ امروز در حال یک تغییر و رشد هستیم و در شهرداری توجه ما معطوف به این است که شهرداری از یک نهاد خدماتی صرف به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود و با میدان داری و تلاش در عرصه خدمتگزاری ماموریت های بزرگ را در مسیر تغییر و تحول روحی و کالبدی تهران دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای این کار مدیریت شهری در حال برعهده گرفتن مسئولیت های بزرگ است و خود را در میدان حاضر و پاسخگو می داند. وقتی چنین نگاهی در مجموعه مدیریت شهری حاکم می شود و بنا است خود این نهاد نیز تغییر کند و به عنوان تکیه گاه مردم قرار بگیرد، نیازمند این است که از انفعال خارج و به صورت هدفمند در همه عرصه ها حاضر شود.

شهردار تهران بیان کرد: شهرداری با این امکانات و نیروی انسانی و با این مسئولیت بزرگ وقتی می خواهد خود را از انفعال خارج کند، باید یک ماموریت های ویژه ای را به اجزا و عناصر خود به صورت تخصصی واگذار کند تا بار شهر را بر دوش بکشند. یکی از این مجموعه ها یگان حفاظت شهرداری است که پایه اولیه صیانت از همه مجموعه های ما بر عهده یگان حفاظت است. 

زاکانی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی و مسئولیت های جدی خود را فراتر از ماموریت های ذاتی خود دنبال می کنیم که در آن ماموریت ها نیازمند این هستیم که یگان یک نقش ویژه ای ایفا کند و با ضابطه مند شدن این نیروها، بسیاری از خلأها در کار پر می شود. 

استفاده از بانوان در یگان حفاظت 
وی با بیان اینکه یگان نیازمند به رشد و کمک و نگاه جدی است، گفت: مثلا استفاده از بانوان در بحث یگان حفاظت ضرورت انکار ناپذیری است که باید این بخش را تقویت کنیم. این کار باید در مجموعه ها و بخش های مختلف با در نظر گرفتن شرایط آن نقطه انجام شود مثلا اقتضائات مترو و پارک شاید با هم تا حدودی متفاوت باشند، همچنین این اقدامات می تواند الگویی برای سایر شهرها باشد.

معرفی هزار ضابط قضایی تا پایان سال 
همچنین فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در این مراسم اظهار کرد: یگان حفاظت شهرداری در سال ۱۳۹۰ با تدبیر شهردار وقت آغاز به کار کرد و از سال ۹۳ ماموریت های یگان اجرایی شد؛ وظایف یگان حفاظت از اماکن، تاسیسات، اموال منقول و غیر منقول شهرداری،   تهیه و اجرای طرح های مورد نیاز و تامین نظم و امنیت در شهرداری است. به طوری که نیروهای یگان در ۱۳ سازمان و شرکت و ۲۲ منطقه مستقر و مشغول هستند.

سرهنگ سیدهادی موسوی با پرداختن به اقدامات و عملکرد شاخص این یگان در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۱ افزود: توانستیم بحث کارت ضابطین را برای عوامل انتظامی پیگیری کنیم و تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار نفر را به عنوان ضابط قضایی معرفی می کنیم. 

وی ادامه داد: در برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری،  برای پوشش انتظامی از یگان حفاظت استفاده کردیم و مسئولیت حفاظت از ۱۵ بوستان بزرگ تهران از جمله سرخه حصار ، لویزان و چیتگر را بر عهده داریم؛ همچنین اولین طرح عملیاتی برای پاکسازی مواد فروشان و اراذل و اوباش را در پارک لویزان انجام دادیم .

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران گفت: بخش اعظمی از مشکلات یگان حفاظت به دلیل نداشتن کارت ضابطیت بود که با این اقدام و صدور کارت این مشکلات حل خواهد شد و در آینده شاهد اقدامات بهتر و بیشتری از مجموعه یگان خواهیم بود؛ همچنین در چهار ماهه نخست سال جاری ، ۷۴۲۸ مورد جمع آوری و ساماندهی متکدیان، ۴۰۳ مورد ساماندهی و جمع آوری دستفروشان و  ۳۱۵۵ مورد کشف مشروبات الکی داشتیم. 

همکاری بین فراجا، دستگاه  قضایی و شهرداری منجر به خدمت بهتر به مردم می شود

سردار رضا بنی اسدی فر جانشین پلیس پیشگیری فراجا نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با هم پوشانی که بین فراجا، دستگاه  قضایی و شهرداری به وجود می آید، شرایط مطلوب‌تری در جهت خدمت به مردم فراهم کنیم و هر چقدر این تعامل و هماهنگی و هم پوشانی بین این مجموعه ها پررنگ تر باشد، منافع آن در سبد عمومی مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی یگان های حفاظت در مجموعه ها عنوان کرد: نرم تعداد عوامل نیروهای انتظامی موجود در کشور با نرم جهانی فاصله دارد و بر همین اساس و طبق دستور مقام معظم رهبری، مبنی بر راه اندازی یگان های حفاظتی در مجموعه های اجرایی این کار انجام شد که کمک قابل توجهی به نظم می کند و در واقع ضرورت خود ایستایی دستگاه ها امری اجتناب ناپذیر است. روز به روز باید آسیب شناسی این حوزه انجام و در جهت برون رفت از این مشکلات برنامه ریزی شود؛ بنابراین صدور کارت ضابطیت اقدام مبارکی است اما کافی نیست و باید آموزش این افراد  به صورت مستمر دنبال شود.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهر تهران ، علیرضا زاکانی ، پلیس تهران بزرگ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهر تهران علیرضا زاکانی پلیس تهران بزرگ یگان حفاظت شهرداری ماموریت ها مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، رضا افلاطونی در نشست با فرمانده و کارکنان یگان حفاظت اراضی کشاورزی افزود: تلاش داریم در طرح حفاظت از اراضی کشاورزی مردم و سایر دستگاه‌ها ونهاد‌ها با سازمان امور اراضی کشور همکاری و برای انجام این کار مردم باید اعتماد کنند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهارداشت: همچنین باید به نیاز‌های مردم در حوزه گردشگری توجه و مناطقی تحت عنوان شهرک‌های گردشگری در خارج از اراضی کشاورزی فراهم شود تا خسارتی به اراضی کشاورزی وارد نشود.

وی تصریح کرد: برون‌سپاری فعالیت‌ها در حوزه اجرای احکام تبصره دو، نظارت دقیق بر فعالیت یگان حفاظت استان‌ها، اجرای گشت مشترک یگان حفاظت با سایر دستگاه‌های متولی زمین، هوشمندسازی نظارت و پایش هوشمند اراضی کشاورزی از مهمترین برنامه‌های یگان حفاظت برای سال جدید است.

فرمانده یگان حفاظت در ۳۴ شهرستان جدید استقرار می‌یابد

سرهنگ اکبر امینی فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی گفت: در سال جدید در ۳۴ شهرستان بحرانی کشور از بابت ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، فرمانده یگان حفاظت اراضی منصوب خواهد شد.

وی افزود: تاکنون سامانه رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی در ۳۱ استان راه‌اندازی شده و در سال جاری در استان سیستان و بلوچستان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد