Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عباس صدریان فر رئیس سازمان آب و برق خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با تاثیر بارش‌های اخیر بر ذخایر آبی خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر حجم مخازن آبی استان 36 درصد است که این مقدار از حجم مفید آن بیشتر نیست و تقریباً 4 میلیارد متر مکعب از حجم مفید مخازن آبی ما خالی است.

وی با بیان اینکه تمرکز بارش‌های اخیر بیشتر در شرق استان بوده و تاثیری در زنجیره آبی کارون نداشت، افزود: کل حجم روان آبی که به دلیل پدیده مانسون ظرف روزهای گذشته اتفاق افتاد در حوزه کارون حدوداً 17 میلیون مترمکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حوزه کارون برنامه ما این بود که با رها سازی موج در پایین دست حوزه کارون بتوانیم نقاط کنترلی در آبادان و خرمشهر را کنترل کنیم.

صدریان فر بیان کرد: با رها سازی موج در روزهای گذشته که از روز یک‌شنبه آغاز شد حدود 52 میلیون متر مکعب آب ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر رها سازی شد که ربطی به بارندگی ندارد چرا که عدد بارندگی بسیار ناچیز بوده است.

وی عنوان کرد: هدف از رها سازی، افزایش کیفیت و کمیت آب در شهرهای آبادان و خرمشهر است و به دلیل پیگیری‌های صورت گرفته و دستور شخص وزیر نیرو  است به این دلیل که محدوده این شهرها همواره خط قرمز وی بوده است.

صدریان فر  با بیان اینکه از خرداد ماه تا کنون این موج، موج چهارم به شمار می‌آید، افزود:اثرات این موج از هفته گذشته در منطقه مارد مشاهده شده و در حال تراز گرفتن است و پمپاژ مارد با ظرفیت تمام در حال پمپاژ به سمت بهمنشیر است و بر اساس اطلاعات دریافت شده پیشروی آب به سمت دریا متوقف شده است.

وی افزود: در روزهای آینده شاهد بهبود قابل توجه کمیت و کیفیت در این محدوده خواهیم بود و در مجموع تا به امروز در چهار مرحله رهاسازی بیش از 164 میلیون متر مکعب آب رها سازی شده است.

صدریان فر گفت: این قول را از وزیر نیرو گرفتیم که تا پایان شهریورماه نیز رها سازی‌های دیگری نیز انجام شود تا شرایط شهرهای آبادان و خرمشهر به لحاظ آب به تعادل خود برسد و مشکلی برای نخیلات به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان آب و برق خوزستان مانسون ذخایر آبی سدها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور استانداردسازی فضا‌های آموزشی با هدف بالا بردن سطح آموزش و پرورش را جزو اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان عنوان کرد و گفت: درحال حاضر ۶۸ طرح در شهرستان مسجد سلیمان درحال اجرا است.

وی افزود: با تکمیل این طرح‌ها ۱۹۵ کلاس به فضای آموزشی این شهرستان افزوده خواهد شد.

سعیدی پور می‌گوید: در سال ۱۴۰۲ در شهرستان مسجد سلیمان ۹ طرح با ۲۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان این شهرستان شده است.

دیگر خبرها

  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • باورنکردنی: پرسپولس دوبار کامبک خورد!
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس