Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@08:34:08 GMT

لزوم تجهیز هر چه سریع‌تر ساختمان دانشگاه صنعتی ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۷۵۷۲

لزوم تجهیز هر چه سریع‌تر ساختمان دانشگاه صنعتی ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی ناصر عتباتی در بازدید از دانشگاه صنعتی ارومیه با اشاره به انتقاداتی که بر محل احداث ساختمان جدید دانشگاه مطرح بوده اظهارداشت: انتقاداتی بر محل احداث ساختمان جدید دانشگاه صنعتی ارومیه مبنی بر واقع شدن آن در حریم و بستر رودخانه شهرچایی مطرح بود که با استعلاماتی که از ادارات منابع طبیعی و آب منطقه‌ای و اخذ نظر کارشناسی آنها که نشان از این است که ساختمان مذکور در بستر و حریم رودخانه واقع نشده، موضوع منتفی شد ولی با این حال در این بازدید و گزارشی که در محل ارائه، کاملاً موضوع مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به معطل ماندن تکمیل ساختمان جدید دانشگاه صنعتی اشاره کرد و گفت: با توضیحاتی که رئیس دانشگاه ارائه کردند این دانشگاه دارای تنوع رشته و مقاطع تحصیلی و هیأت علمی قوی می‌باشد و وجود ۴ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه نشان از توانمندی بالای آن در تحقق فرمان مقام معظم رهبری در تولید و دانش‌بنیان دارد، از این رو نیاز است که مورد حمایت تمام نهادها قرار گیرد تا هرچه سریعتر ساختمان آن تکمیل و تجهیز شود.

مقام ارشد قضایی استان در پایان به حمایت دستگاه قضایی استان از دانشگاه صنعتی ارومیه در راستای تولید دانش تاکید کرد و بیان داشت که دستگاه قضایی استان همواره حامی تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان بوده و هست و از تمام ظرفیت قانونی خود در این خصوص بهره می گیرد.

در ابتدای جلسه دکتر مختاریان رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه نیز گزارشی از وضعیت دانشگاه صنعتی ارائه و گفت: دانشگاه صنعتی در استان ۴ واحد دارد که ۳ واحد آن در مرکز استان و یک واحد آن در شهرستان خوی قرار دارد و این دانشگاه در کل ۱۹ گروه و ۱۴ رشته مهندسی دارد و بعضی از رشته های آن مانند هوافضا، مهندسی مواد، اپتیک لیزر و نساجی در کل کشور منحصر به فرد می‌باشند.

مختاریان ادامه داد: دانشگاه صنعتی همچنین دارای ۱۸ گرایش کارشناسی ارشد و ۲ گرایش دکترا است که ۱۲۵ هیأت علمی در آن به پرورش دانشجو می‌پردازند.

رئیس دانشگاه صنعتی در ادامه گفت: یکی از مراکزی که می‌تواند به فرمان مقام معظم رهبری در تحقق دانش بنیان و اشتغال آفرین لبیک عملی بگوید دانشگاه صنعتی ارومیه است و در حال حاضر نیز دانشگاه صنعتی ۴ شرکت دانش بنیان دارد که از آنها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی دانشگاه صنعتی ارومیه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • نقشِ پُررنگ سازمان اوقاف در توجه به دانش‌بنیان‌ها
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه