Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از شبکه طلوع نیوز، عبدالسلام حنفی چهارشنبه شب در مورد حمله هوایی آمریکا در کابل گفت: این موضوعات تا اکنون برای ما واضح نیست، فقط یک چیزی معلوم است که اینجا حمله هوایی شده است و این خلاف اصول بین‌الملل و خلاف توافقنامه دوحه است.

حنفی همچنین خاطر نشان کرد که در دیپلماسی طالبان بار بار به مردم گفته شده است که خاک ما بر ضد همسایگان استفاده نمی‌شود و این دیپلماسی طالبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار اعتراض طالبان برخی از سیاستمداران افغانستان به این باور هستند که حمله هوایی امریکا در کابل پیامدهای منفی بر روابط جامعه جهانی با افغانستان خواهد گذاشت.

در همین مورد سید اسحاق گیلانی رهبر حزب نهضت همبستگی افغانستان گفت: با انجام این عملیات، به رسمیت نشناختن امارت اسلامی حالا دیگر حتمی خواهد شد و  پول مسدود شده ایی که آمریکا برای آزادی آن تا حدودی نرمش نشان داده بود دیگر پرداخت نخواهد شد.

یکی از بندهای توافق نامه دوحه که میان طالبان و آمریکا در اسفند سال ۹۹ در دوحه قطر به امضاء رسید پناه ندادن به گروه‌های تروریستی همچون القاعده در افغانستان بوده است. از همین رو واشنگتن نیز کابل را به نقض این موافقت‌نامه متهم می‌سازد.

هواپیمای بی‌سرنشین امریکا در روز یک‌شنبه خانه ای را در شیرپور شهر کابل هدف قرار داد. جو بایدن رییس جمهور امریکا اعلام کرد که ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده در این حمله کشته شده است.

برچسب‌ها افغانستان طالبان القاعده ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان القاعده افغانستان طالبان القاعده ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • تصاویر حمله پهپادی یمن به کشتی سیکلادیس آمریکا
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند