Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه های صهیونیست از موافقت عربستان سعودی با گشودن حریم هوایی خود به روی پروازهای یک شرکت هواپیمایی صهیونیست خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از المیادین، رسانه های صهیونیستی از گشودن حریم هوایی عربستان سعودی به روی یک شرکت هواپیمایی این رژیم خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، رسانه های صهیونیست اعلام کردند که شرکت هواپیمایی العال توانست موافقت عربستان سعودی برای انجام پروازهای خود از حریم هوایی عربستان را کسب کند.

این رسانه ها افزودند که موافقت مذکور از روز چهارشنبه اجرایی شده است.

این در حالی است که شرکت هواپیمایی سیشل هم پیش از این از کسب موافقت رسمی مقامات هواپیمایی عربستان سعودی برای پرواز بر فراز حریم هوایی این کشور طی راه اندازی خط پروازی بین تل آویو و ماهه در این جمهوری خبر داده بود.

پایگاه پاسپورت نیوز گزارش داد که نخستین پرواز در این زمینه روز چهارشنبه از فرودگاه بن گوریون انجام شده و با عبور از آسمان اردن و عربستان به سمت جمهوری سیشل پرواز کرده است.

این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری عربستان اخیراً با انتشار بیانیه‌ای مجوز عبور کلیه خطوط هوایی غیرنظامی از جمله خطوط هوایی رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این کشور را صادر کرده بود.

در این بیانیه آمده است: شرکت هواپیمایی سعودی تصمیم دارد در چارچوب پایبندی به تعهدات خود بر اساس پیمان ۱۹۴۴ شیکاگو مبنی بر تبعیض قائل نشدن بین پروازهای هوایی غیرنظامی در عرصه ناوبری بین المللی، حریم هوایی خود را به روی همه پروازهایی که الزامات عبور از آسمان عربستان را رعایت کنند، باز کند.

شرکت هواپیمایی عربستان این اقدام را که ساعاتی پیش از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به این کشور انجام شد، در راستای «تکمیل کردن تلاش‌ها برای تحکیم جایگاه این کشور به عنوان قطب جهانی متصل‌کننده سه قاره و تقویت ارتباطات هوایی بین المللی» عنوان کرد.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت هواپیمایی عربستان سعودی حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد

حسن جعفری گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای مواجه شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی