Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم رضازاده روز چهارشنبه در نشست دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد افزود: دیوان محاسبات از بهمن ماه ۱۴۰۰، پیگیر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در تمامی واحدهای مشمول استان است لذا تقاضا داریم که دبیرخانه شورا و سازمان صنعت معدن و تجارت استان در خصوص اجرایی کردن طرح طبقه بندی مشاغل ما را یاری کنند و در یک فضای تعاملی این طرح پیاده سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اغلب واحدهای تولیدی تمایلی به اجرای این طرح به خاطر بار مالی آن ندارند اما ما با توجه به تکلیفی که داریم مجبوریم که این موارد را پیگیری کنیم این مهم، تکالیف قانونی است که در مواد ۴۸، ۴۹و ۵۰ قانون کار به آن اشاره شده است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در واقع عدم همکاری بنگاه ها در این مساله سبب شده است که کارفرمایان به مراجع قضایی فرا خوانده شوند و گرفتاری ها و چالش های ما از این مساله شروع می شود، حال اگر در این رابطه نتیجه ای حاصل نشد، بحث اجرایی شدن ماده ۵۰ مطرح خواهد شد که بار مالی واحد را مضاعف می کند و واحد علاوه بر ملزم شدن به اجرای طرح باید ۵۰ درصد از هزینه ها را به خزانه پرداخت کند.

رضازاده افزود: در گذشته مقرر بود که دولت بسته حمایتی در این خصوص تعریف کند. حال با توجه به افزایش مزد نیروی کار و تعدیل نیرو در سال جاری و افزایش هزینه سبد معیشتی خانوار نسبت به سال گذشته، پیشنهاد می شود که اجرای برخی از تکالیف قانونی نظیر طبقه بندی مشاغل محدود به واحدهایی با  ۳۰۰ نیروی کار شود که دولت باید این موارد را در بسته حمایتی و در قالب مصوبه هیات وزیران ابلاغ کند.

منظور از طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار این است که کارکنان با رعایت شرایط احراز پیش بینی شده در شناسنامه شغلی از گروه و مزد شغل و مزد سنوات برخوردار می شوند.کارگاه هایی که به حد نصاب ۵۰ نفر کارگر یا بیش از آن می رسند مشمول اجرای این طرح می شوند و زمان رسیدن به ۵۰ نفر کارگر ، زمان شمول اجرای طرح است.

برچسب‌ها دولت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دولت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طرح طبقه بندی مشاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه طی بازدیدی از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد مقدس اظهار کرد: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

وزیر کشور بیان کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وحیدی اظهار کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وزیر کشور خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 6088655

دیگر خبرها

  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است