Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:33:59 GMT

تداوم هوای گرم و شرجی در مازندران تا پایان هفته

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۷۹۳۷

تداوم هوای گرم و شرجی در مازندران تا پایان هفته

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگویی اظهار کرد: بعد از چند روز هوای خنک از روز گذشته هرچند از ناپایداری هوا کاسته شده اما شاهد افزایش نسبی دمای هوا در مازندران بودیم.

وی افزود: بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به آمل با ۳۶ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با ۱۳ درجه سانتی‌گراد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: طی این مدت در ارتفاعات شاهد رگبارهای پراکنده بودیم.

اسدی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی برای روزهای پنج شنبه و جمعه همین هوای گرم و شرجی تداوم دارد.

وی ادامه داد:  از روز شنبه با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور موج ناپایدار انتظار داریم تا روز سه‌شنبه به تناوب شاهد ابرناکی آسمان، رگبار و رعدوبرق پراکنده در آسمان مازندران باشیم که دمای هوا هم کاهش می‌یابد.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران تا روز جمعه به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران وضعیت هوا تابستان ۱۴۰۱ گرمای هوا دمای هوا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد

اردلان محمدپور رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این سامانه بارشی که از ۲ روز قبل وارد منطقه شده بود، تقویت شده و با خود افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق را به همراه دارد و فعالیت آن تا روز شنبه هفته آینده تداوم دارد.

وی اضافه کرد: با توجه رگباری بودن بارش‌ها در برخی مناطق احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد با فعالیت این سامانه بارشی در منطقه دمای هوای چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره بارش باران در برخی مناطق استان در شبانه روز گذشته نیز گفت: طی این مدت بیشترین بارش استان در خوی ۱۶.۶ میلی‌متر، چایپاره ۸.۳ میلی‌متر، تکاب پنج میلی‌متر، اشنویه ۴.۳ میلی‌متر، پیرانشهر ۳.۴ میلی‌متر، چالدران سه میلی‌متر، مهاباد ۱.۳ میلی‌متر، نقده، تکاب و سردشت نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای هشت درجه سانتی گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۳ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • بارندگی‌ها در استان بوشهر تا شنبه تداوم دارد/ احتمال بارش تگرگ
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • رگبار باران و وزش باد، پدیده غالب پایان هفته قم
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات