Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:19:47 GMT

احداث ۱۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در قم نیاز است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۸۲۹۵

احداث ۱۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در قم نیاز است

جلیل گودرزی‌فر روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه تاکنون هفت پایگاه شهری و پنج پایگاه جاده‌ای دیگر باید در این استان احداث شود.

وی اضافه کرد: طبق شاخص‌های تعریف شده، به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت، باید یک پایگاه شهری و به ازای هر ۴۰ کیلومتر نیز یک پایگاه جاده ای وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال گفت: در حال حاضر شاخص پایگاه‌های شهری به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت است که با امکانات، منابع انسانی و اعتبارات موجود امکان رسیدن به این استاندارد میسر نیست.

گودرزی‌فر در ادامه اظهار داشت: پایگاه شکوهیه پایگاهی ۲ منظوره است که حوادث جاده‌ای و حوادث احتمالی در شرکت های مختلف را پوشش می دهد.

وی افزود: با توجه به تعداد کارخانه ها، شرکت ها و کارگرانی که در شهرک شکوهیه وجود دارد، در کنار پایگاه اورژانس ۱۱۵، باید زیرساخت هایی از جمله درمانگاه نیز فعال باشد تا در مواقع حوادث بتواند تا رسیدن آمبولانس خدمات درمانی به بیماران و مصدومین ارائه دهند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۴۷۰ هزار و ۲۵۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برقرار و منجر به انجام ۹۵ هزار و ۳۱۷ ماموریت شد که از این تعداد یک هزار و پنج ماموریت مربوط به پایگاه شکوهیه بود.

معاون مرکز اورژانس ۱۱۵ قم افزود: از این تعداد ۱۷۰ مورد مربوط به حوادث رانندگی و ۸۳۵ مورد نیز مربوط به حوادث ناشی از کار و بیماری‌های مختلف بوده‌است که در ۳۳۴ مورد مددجو به مراکز درمانی و در ۶۷۱ مورد نیز اقدامات درمان در محل صورت گرفت.

وی با اشاره به فعالیت درمانگاه شهرک شکوهیه به صورت یک شیفت، افزود: قطعا پایگاه اورژانس ۱۱۵ شکوهیه جوابگوی نیازها نیست؛ اما اگر درمانگاه به صورت سه شیفت فعالیت داشته باشد،‌ نیازهای حوزه پیش بیمارستانی بهتر پاسخ داده خواهد شد.

در حال حاضر ۲۳ پایگاه شهری، ۱۹ پایگاه جاده ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد و ۲۹۰ نیروی انسانی عملیاتی در استان قم فعال هستند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اورژانس ۱۱۵ جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ در ٢٠٠ مترمربع زمین به همت خانواده شهید صولت رئیسی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

وی افزود: برای احداث این پایگاه یک میلیارد و ۶۵٠ میلیون تومان هزینه شد.

اعرابی اضافه کرد: با افتتاح این پایگاه ماموریت‌های شهر اردل تقسیم و خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان